سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۴۸ مورخه اول اسفندماه ۱۴۰۱ با عنوان «تیم ناکارآمد» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

دولتی که مدعی بود دولت قبل معیشت و اقتصاد مردم را معطل مذاکرات هسته‌ای کرده بود و او بدون گره زدن مشکلات مردم به سیاست خارجی و توافق هسته‌ای، آن‌ها را حل خواهد کرد حالا گمان می‌کند که می‌تواند به پشتوانه چین و روس‌ها و با کوشش و خطای کابینه انقلابی‌اش، وضع آشفته اقتصاد کشور را سامان دهد. نتیجه این تفکر در کمتر از دو سالی که از عمر دولت می‌گذرد، شده است دلار ۴۹ هزار تومانی و تورم ۵۱ درصدی، معلوم نیست که آیا مردم تحمل نتیجه ۴ سال اجرای این سیاست‌ها را داشته باشند... مجلس انقلابی هم که گرچه این روزها تعطیل است ولی اگر هم تعطیل نباشد، فایده‌ای به حال ملت ندارد...
رئیس جمهور در حضور رهبر انقلاب خطاب به ایشان و مردم گفت که بدون تردید وضعیت ارز و تورم روند کاهشی خواهد داشت.
پیش از این نیز هر بار که قیمت دلار یا کالاهای دیگر افزایش یافته بود، رئیسی دستور بررسی و برخورد داده بود، اما بعد از هر دستور و وعده رئیس‌جمهور، بلافاصله قیمت‌ها افزایش یافته‌اند.
در همین رابطه عصر ایران نوشت: خیلی صریح به جناب رئیسی می گوییم که هم سیاست خارجی باید مورد بازبینی جدی قرار گیرد و هم تیم کنونی اقتصادی، به معنای واقعی کلمه این کاره نیست که اگر بود دلار 23 هزار تومانی در یک و نیم سال بیش از دو برابر رشد قیمت نداشت و این در حالی است که بنا بر اعلام مسوولان همین دولت، فروش نفت و وصول پول آن، بیش از دولت قبلی شده است.
آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود که اقتصاددانان را به صف خواهد کرد ولی به جای آنها، اقتصاد را به دست تیم ناکارآمد کنونی داد!
 هر چند «هزار وعده خوبان یکی وفا نکند» ولی برای آینده سیاسی شخص ایشان هم که شده، چاره‌ای جز کنار گذاشتن مسؤولان کم دانش و رؤیا زده و شعار محور کنونی اقتصادی و تمسک به اقتصاددانان واقعی - فارغ از رویکردهای سیاسی - نیست.
 یادمان نرفته وزیر کار ایشان واقعاً فکر می‌کرد با اندکی ارز پاشی می‌شود دلار را 15 هزار تومان کرد و با یک میلیون تومان شغل ساخت و در اندک زمانی اقتصاد دوم جهان شد و با دستور و نمودار و پاورپوینت، کشور را گل و بلبل کرد، ولی در نهایت راهی بهتر از ترک وزارت نیافت. همانندان او کم نیستند و آفت بزرگ و خانمان‌سوز دولت رئیسی هم همین است.
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توئیتر خود به طنز نوشت: دو سه ماه سوئیچ قطار پیشرفت را بدهید به دولت غربگرای اشرافی ناکارآمد حسن روحانی (که حقوق وزیرانش نصف دولت شما بود) تا دلار را به ۳۰ تومان، مرغ را به ۳۴ تومان، گوشت را به ۱۸۰ تومان برگرداند.
بعدش شما فرصت دارید قیمت‌ها را ۳ برابر کنید و همچنان بگویید تورم را نصف کردیم.



  • نویسنده :
  • منبع :