19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعمال تحریم جدید اتحادیه اروپا گفت، جمهوری اسلامی ایران نیز بزودی فهرست تحریم‌های متقابل را علیه این اتحادیه اعلام می‌کند.
ناصر کنعانی دوشنبه شب در واکنش به تحریم های اعلام شده از سوی اتحادیه اروپایی در خصوص شهروندان جمهوری اسلامی ایران و برخی موسسات کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا فهرست تحریم های متقابل خود را به زودی اعلام خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) پنجمین بسته تحریمی علیه ایران را در تداوم حمایت از اغتشاشات اخیر تصویب کرد.
در بسته تحریمی جدید، دو نهاد و ۳۲ شخصیت ایرانی، از جمله وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش، مقامات اطلاعاتی و نمایندگان مجلس به اتهام آن چه ارتباط با «سرکوب امنیتی معترضان» عنوان شده تحریم شده‌اند.
براساس اعلام تارنمای اتحادیه اروپا، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.
جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

  • نویسنده :
  • منبع :