19 دی: یکی از باشگاه‌های مطرح لیگ برتر فوتبال جمهوری ایرلند به منظور حمایت از آرمان فلسطین دست به ابتکار عمل جدیدی زده است.
به گزارش تارنمای باشگاه بوهمیان ایرلند، مسئولان این باشگاه برای افزایش آگاهی عموم درباره نقض آشکار حقوق اولیه مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و جمع آوری کمک مالی برای کودکان اردوگاه طولکرم در کرانه باختری رود اردن، لباس جدیدی طراحی، تولید و روانه بازار کرده که زمینه آن منقش به رنگ‌های پرچم فلسطین است.
باشگاه بوهمیان دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ درصد از عواید حاصل از فروش این لباس ورزشی جدید، صرف تهیه و ارسال وسایل ورزشی برای کودکان ساکن اردوگاه آوارگان فلسطینی در طولکرم از طریق یک سازمان مردم نهاد فلسطین خواهد شد.
دانیل لمبارت از مدیران ارشد بوهمیان گفت: این لباس ورزشی به منظور کمک به کودکان فلسطینی طراحی شده است که با چالش‌های غیرقابل باوری روبرو هستند و همه روزه حقوق آنها نقض می‌شود.
این اردوگاه یکی از پر ازدحام ترین مناطق مسکونی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن به شمار می‌رود و از زمان انتفاضه دوم مقاومت فلسطین، بارها هدف محاصره و یورش نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
چندی پیش یکی از نمایندگان پارلمان جمهوری ایرلند از برخورد دوگانه غرب در قبال جنایات رژیم اسرائیل که ۷۰ سال است در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پس از پنج روز حمله به اوکراین، انتقاد کرد.
«ریچارد بوید» نماینده مردم ایرلند از حزب «People before profit» در پارلمان این کشور در سخنانی گفت که جامعه بین‌المللی ظرف پنج روز تحریم‌هایی را علیه پوتین اعمال کرد در حالیکه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل که دهه‌ها است فلسطین را اشغال کرده و به مردم این کشور حمله می‌کند، تحریمی را اعمال نکرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :