19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در بیانیه‌ای در پاسخ به ادعای کاردار آمریکا در این کشور، اعلام کرد: تهران به هیچ طرفی هیچ سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین نداده و همیشه از راهکار سیاسی برای حل مشکلات حمایت کرده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، در بیانیه‌ای به ادعای کاردار آمریکا در کویت در خصوص جنگ اوکراین و نقش ادعایی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص این بحران از ابتدا مشخص بوده و تهران از راهکار سیاسی حمایت می‌کند.
کاردار آمریکا در کویت در مصاحبه‌ای مطبوعاتی بار دیگر ادعای کشورش و برخی کشورهای غربی در خصوص اقدام ایران به صادرات سلاح به روسیه را تکرار کرده است.
روزنامه القبس در این مورد نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در بیانیه ای درخصوص جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد که تهران هیچ گونه اسلحه ای به هیچ یک از طرف‌های درگیر جنگ در اوکراین نداده است. موضع ایران از همان آغاز بحران اوکراین واضح و شفاف بود؛ موضع ایران بر پایه حفظ حاکمیت اوکراین و لزوم حل درگیری از طریق کانال‌ها و راه حل‌های سیاسی و عدم حمایت از طرف‌های درگیر جنگ است.
در بخشی از این بیانیه آمده است که تمام همکاری‌های ایران با کشورهای دیگر در زمینه دفاعی بر اساس حقوق و معاهدات بین‌المللی است و تهران از راه حل‌های سیاسی حمایت می‌کند.
سفارت تهران در کویت تاکید کر: ایران بارها از طرف اوکراینی خواست که اسناد و ادله درخصوص ادعای خود بدهد و یا یک کمیته فنی و نظامی برای تحقیق در این زمینه تشکیل دهد اما کی یف با این امر موافقت نکرد و تا کنون هیچ ادله ای نداده است.

  • نویسنده :
  • منبع :