سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۵۲ مورخه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ با عنوان «آبروی رئیسی در گرو قیمت دلار » به قلم مرتضی داستانی بدین شرح است:

اگر کسی چند ماه پیش می‌گفت که دلار تا عید از ۵۰ هزار تومان عبور خواهد کرد، چشم‌هایمان نه تنها از تعجب از حدقه بیرون می‌زد بلکه کلی ناسزا و بد و بیراه به او می‌گفتیم. شاید کمترین چیزی که می‌گفتیم این بود که تحت تأثیر القائات شبکه‌های بیرونی است. مگر مملکت صاحب ندارد؟ رئیس‌جمهور و مجلس وکیل ندارد؟ مگر می‌شود چنین چیزی؟ ولی وقتی امروز می‌بینیم قیمت دلار از ۵۰ هزار تومان گذشته است بی‌تردید هر کسی هر چه بگوید و پیش‌بینی کند، بقیه ساکت می‌نشینند و...
از سوی دیگر مردم از مسئولین کشور به‌ویژه شخصی رئیس جمهور مطالب و نظراتی می‌شنوند با آنچه اتفاق می‌افتد زمین تا آسمان فرق دارد. تناقض‌ها میان وعده‌ها و نتیجه عملکردها بی‌اعتمادی بزرگی به نظام و مسئولین ایجاد می‌کند که به این زودی‌ها جبران شدنی نیست. آبروی مسئولان و بالاتر از آن نظام و رهبری آسیب می‌بیند.
آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری راجع به موضوعات سیاسی، سیاست خارجی، اقتصاد و فضای مجازی وعده‌هایی داد که حتی یکی از آن‌ها محقق نشد. این یعنی ارزش‌های اجتماعی جامعه در خطر سقوط هستند، چون مردم اگر از افراد غیرروحانی حرف‌های غیرواقع بشنوند آن را به پای دین نمی‌گذارند، اما اگر این حرف‌ها را از یک شخصیت روحانی بشنوند، قطعاً در باورها و اعتقادهایشان اثر منفی می‌گذارد.
رئیس جمهور حدود یک ماه پیش وقتی دلار هنوز 40 هزار تومان نشده بود در صحن علنی مجلس گفت: «در چند روز آینده» قیمت ارز کاهشی خواهد شد بعد دلار 45 هزار تومان شد. در حضور رهبر انقلاب همین مطلب را دوباره تکرار کرد. ولی باز هم دلار گران شد.
در همین ارتباط حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه گفت: آقای رئیس جمهور امروز تورم طوری در این کشور یکه تازی می‌کند که کار از شکاف و دره و گسل طبقاتی گذشته و کمر صاحبان اصلی این انقلاب یعنی مستضعفان، کارگران و حتی کارمندان را خم کرده است، بازنشستگان را چه بگویم که بسیار شرمنده آن‌ها هستیم.
فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس، خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیسی در مناظرات انتخاباتی مدیریت را به ویژه در موضوع اقتصادی حلقه مفقوده کشور اعلام کردید
این مهم مردم را امیدوار کرد که حداقل در دولت شما آرایش مدیریت اقتصادی در مسیر درست قرار می‌گیرد. متأسفانه تاکنون مردم نه تنها شاهد وعده‌های شما نبودند بلکه روز به روز اوضاع بد را نظاره‌گر هستند.
در مدیریت اقتصادی دولت شما فقدان حضور نخبگان و سیاست‌گذاران کارآمد و با مهارت که بتوانند در مقابل این وضعیت برنامه‌ریزی کنند، بسیار چشمگیر است. در حالی که مردم برای شرایط کنونی راهکار دارند چرا تیم اقتصادی دولت شما نسبت به تورم فزاینده و شرایط نابسامان اقتصادی هیچ‌گونه راهبرد مناسب ندارد
مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفت: شأن مردم این نیست که در حوزه‌های اقتصادی و برخی مسائل فرهنگی این طور ناملایماتی را ببینند. انتظار داریم تیم اقتصادی دولت بیش از این با آبروی انقلاب و نظام بازی نکند. بیش از این با آبروی سید محرومان آیت الله رئیسی بازی نکند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این بی‌کفایتی‌ها و بی‌توجهی‌ها درخور شأن مردم نیست
کار به جایی رسیده است که محمد مهاجری از فعالان مطبوعاتی می‌گوید: در مجموع معتقدم هر روز که می‌گذرد آقای رئیسی بیشتر آبروی آقای روحانی را احیا می‌کند.




  • نویسنده :
  • منبع :