19 دی: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: به دنبال یبوست مزمن و مشکلات گوارشی پیروز توله یوز نر بوستان پردیسان، با مشورت کارشناسان داخلی و خارجی، این توله یوز شامگاه جمعه (پنجم اسفند) به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال یافت.
به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، غلامرضا ابدالی افزود: با توجه به رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایش‌هایی که انجام شد، موضوع انسداد روده‌ها که قبلا مطرح شده بود، منتفی شد اما مشکل دفع در سیستم گوارش وجود دارد.
وی اظهارداشت: پارامترهای خونی و دفع حیوان نیز در آزمایشات لازم بررسی شد و اشکالاتی در کلیه و پارامترهای خونی مشاهده شد که موضوع توسط تیم دامپزشکی بررسی و اقدامات لازم در حال انجام است.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: اکنون وضعیت توله یوز هنوز به شرایط پایدار مورد نظر نرسیده که امید است با تلاش‌های بی‌وقفه، نتیجه لازم در راستای بهبود وضعیت پیروز حاصل شود.
۱۰ اردیبهشت امسال سه توله یوز از یوزپلنگی به نام ایران در توران سمنان به دنیا آمد و بارقه امیدی در دل دوستداران محیط‌زیست ایجاد شد چون یوز، گونه‌ای در خطر انقراض است اما مادر، توله‌ها را تحویل نگرفت؛ دو توله تلف شد و اکنون پیروز سومین توله، ۱۰ ماهگی را می‌گذارند و در بوستان پردیسان زندگی می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :