19 دی: رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه سقوط یک فروند بالگرد در شهرستان بافت خبرداد و گفت: این پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز شنبه در تشریح این خبر افزود: بالگرد هلال احمر کرمان حامل وزیر ورزش و جمعی از همراهان وی در سفر به شهرستان بافت حین نشستن در یک ورزشگاه سقوط کرد و این حادثه تعدادی مصدوم (سرنشین و کادر پروازی) و یک کشته برجای گذاشت.
وی تصریح کرد: دستورات قضایی لازم به مراجع ذیربط صادر و مقامات قضایی نیز در محل بروز حادثه حضور یافته اند و بررسی های لازم انجام شده است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده مربوطه در بازپرسی ویژه به صورت فوق العاده تحت نظارت دادستان مرکز استان در حال پیگیری است، ادامه داد: این پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفته است و مسئولان فنی با تشکیل تیم کارشناسی مشغول بررسی علت وقوع حادثه هستند.
بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و همراهان عصر پنجشنبه گذشته چهارم اسفندماه در لحظه فرود دچار سانحه شد که مشاور وزیر به علت شدت جراحات وارده جان باخت و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.
در این حادثه وزیر ورزش نیز دچار ضربه مغزی شد که براساس اعلام پزشکان، علائم حیاتی وی پایدار است.
براساس اعلام منابع بیمارستانی حال عمده مصدومان این حادثه مساعد است و تنها مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان که دچار آسیب جدی به ریه شده حال نامساعدی دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :