19 دی: روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرده که کمیته پارلمانی در بریتانیا مجوز دسترسی نماینده سابق حزب کارگر "کریس ویلیامسون" به پارلمان این کشور را به دلیل ارتباط با شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، باطل کرده است.
این کمیته پارلمانی دو حزبی اعلام کرده که مجوز آقای ویلیامسون به دلیل "ارتباط غیرقابل قبول" با این شبکه تلویزیونی و همچنین اظهاراتی در شبکه های اجتماعی علیه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین باطل شده است.
کریس ویلیامسون این تصمیم کمیته پارلمانی انگلیس را نشانگر وجود ذهنیتی سانسورمحور و همچنین نفاق هیات حاکمه انگلیس دانست.
وی همچنین افزود: "تمایل این نمایندگان به طرح اتهامات کاملا بی اساس علیه من، در حالی که سکوت در مورد صدها نماینده که به عنوان لابی رژیم متخاصم اسرائیل عمل می کنند، ریاکاری بی شرمانه آنان را آشکار می کند".
کریس ویلیامسون گرداننده یک برنامه تلویزیونی در شبکه پرس تی وی درباره فلسطین است. برنامه ای که در آن علیه سرکوبگری رژیم صهیونیستی تولید محتوای تلویزیونی صورت می‌گیرد.
در تحول مهم دیگر، در روزهای گذشته جریان راست گرای حزب کارگر به رهبری رادنی استارمر رهبر این حزب اعلام کرده است که جرمی کوربین رهبر سابق این حزب حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدای این حزب را ندارد و هر فرد یا گروهی که در داخل حزب با این تصمیم مخالفت نماید باید فورا حزب را ترک کند. پیش از این استارمر در گردهمایی که با رهبران صهیونیستی انگلیس داشت، اعلام کرده بود که این حزب صدها نفر از اعضا را به دلیل مواضع ضد صهیونیستی اخراج کرده است.
حامیان رژیم اشغالگر قدس در انگلیس با حمایت دولت این کشور هرگونه دفاع از ملت مظلوم فلسطین در برابر کشتار و سرکوب شدید رژیم صهیونیستی را تحمل نمی کنند و به بهانه های واهی تلاش دارند آن ها را به حاشیه رانده تا فلسطینیان صدایی نداشته باشند.
تعلیق مجوز دسترسی آقای ویلیامسون به پارلمان بریتانیا و همچنین ممانعت از کاندیداتوری جرمی کوربین از جمله مصدایق اقتدارگرایایی حزب حاکمه و مخالفت با صداهای مخالف در صحنه سیاسی انگلیس تلقی می شود. دورویی و نفاق لندن در مورد آزادی بیان و حقوق بشر تنها از این دو مثال ساده کاملا روشن خواهد شد. دموکراسی انگلیسی در نوع خود قابل تامل است!؟

  • نویسنده :
  • منبع :