19 دی: روزنامه رای الیوم امروز دوشنبه در یادداشتی درباره موقعیت جمهوری اسلامی ایران نوشت که ایران اکنون قدرتی منطقه ای و عضو باشگاه هسته ای جهان است و کشورهای عرب باید از این کشور الگوبرداری کنند.
روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم "عبدالباری عطوان" سردبیر خود به پیشرفت های ایران در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای و توان نظامی و دفاعی پرداخت و نوشت: ایران از مرحله کشورهای در آستانه هسته ای شدن عبور کرده و وارد باشگاه کشورهای هسته ای جهان شده است.
این روزنامه با ارایه اطلاعاتی درباره توان دفاعی و بازدارندگی نظامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران عملا توانسته است که برنامه موشک های بالستیک مافوق صوت خود را توسعه داده و پهپادهای مختلف تولید کند که جدیدترین تحول در سراسر جهان به شمار می رود.
رای الیوم نوشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی از توانمندیهای ایران در این زمینه به خوبی آگاه هستند.
این روزنامه سپس به انتقاد از ساختارهای نظامی کشورهای عربی پرداخت و آنها را ناکارآمد و بودجه خور توصیف کرد و افزود: این اطلاعات درباره توان هسته ای و نظامی ایران را برای آگاهی ژنرال های عرب مطرح کردیم که مدل های رنگارنگ نظامی به سینه دارند؛ درحالی که حتی یک بار نجنگیده اند و اگر هم جنگیده باشند، شکست خورده از آن بیرون آمده اند. اینها ژنرال هایی هستند که موسسات نظامی و ارتش های آنها بیشترین میزان بودجه کشورشان را می بلعند اما حتی یک گلوله تولید نکرده اند؛ چه برسد به موشک و پهپادهای پیشرفته.
روزنامه رای الیوم تاکید کرد: جهان عرب نیاز به رهبران ملی گرای جوان و جدیدی دارد که اکثر سیاست های داخلی و خارجی تاریخ گذشته را فورا به زباله دان بفرستند.
این روزنامه نوشت: ما امروز در دوره هوش مصنوعی و تغییرات ریشه ای در مراکز قدرت منطقه ای و بین المللی به سرمی بریم و هیچ جایگزینی برای جهان عرب جز کمک گرفتن از افراد خبره و ریشه کنی فساد وجود ندارد.
به نوشته رای الیوم، جمهوری اسلامی نقشه راهی برای خود ترسیم کرد که این کشور را تبدیل به قدرتی منطقه ای کرده است و دیگر کشورها برای خرید پهپادها و موشک ها به این کشور روی آورده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :