19 دی: در پی غرق شدن یک کشتی در سواحل جنوب ایتالیا و برخی اخبار منتشر شده مبنی‌بر وجود تعدادی از اتباع کشورمان در آن، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در ایتالیا خواستار رسیدگی فوری سفارت به وضعیت ایرانیانی که احتمالا در این کشتی حضور داشتند، شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز موضوع را علی‌رغم تعطیلات پایان هفته، از مسئولین و مقامات محلی جویا شد.
مدیرکل کنسولی جمهوری اسلامی ایران نیز در تماس تلفنی با سفیر ایتالیا در تهران، خواستار رسیدگی فوری دولت ایتالیا به وضعیت نجات‌یافتگان و آسیب‌دیدگان احتمالیِ ایرانی شد.

پیش از این در خبرها آمده بود؛ غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در آب‌های جنوب ایتالیا دست‌کم ۳۰ کشته به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی خدمات آتش نشانی ایتالیا روز یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: این حادثه در نزدیکی سواحل شرقی کالابریا (Calabria) رخ داده است.
دانیلو مایدا سخنگوی سرویس آتش نشانان در کالابریا با اعلام آمار ۳۰ کشته و ۴۰ بازمانده از این حادثه،خاطر نشان کرد که این آمار اولیه است.
بر اساس این گزارش، شرایط نامساعد جوی، جست‌وجو برای نجات‌ یافتگان احتمالی را دشوار کرده است.
خبرگزاری «ای دی ان کرونوس» همچنین تعداد سرنشینان این کشتی را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد. بر اساس گزارش این رسانه ایتالیایی یک نوزاد و چند کودک در میان کشته شدگان هستند.
این کشتی حامل مهاجرانی از پاکستان، افغانستان و ایران به دلیل شرایط ناآرام و مواج دریا به صخره‌ها برخورد کرد.
پیشتر، خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) اعلام کرده بود ۲۷ جسد در کنار ساحل شمارش شده و اجساد بیشتری نیز بر سطح آب رویت شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :