19 دی: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته مجلس دیگر هیچ خانه ای مشمول مالیات در سال ۱۴۰۲ نخواهد شد.
محمد رضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص معافیت واحدهای مسکونی لوکس از پرداخت مالیات در سال آینده، بیان کرد: یکی از منابعی که پیش بینی شده بود تا به صندوق ملی مسکن واریز شود از محل اخذ مالیات از خانه های لوکس و خانه های خالی بود. تاکنون یک ریال درآمد از محل اخذ مالیات از خانه های خالی نداشته ایم.
وی در ادامه اظهار کرد: حدود یک میلیون خانه خالی شناسایی شده است و رهگیری لازم نیز صورت گرفته و آمار آن به سازمان امور مالیاتی داده شد اما تاکنون یک ریال هم از آنها مالیات نگرفته‌ایم. قرار بود از خانه‌های لوکس نیز مالیات گرفته شود و منابع آن نیز به صندوق ملی مسکن واریز شود که حذف شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملا اکنون صندوق ملی مسکن که باید به ساخت مسکن کمک کند خالی است چراکه منابع آن تامین نشده است. با مصوبه روز گذشته مجلس عملا مالیات بر خانه‌های لوکس حذف شد. بر اساس این مصوبه قرار بود خانه های بالای ۲۰ میلیارد مالیات دهند اما اکنون دیگر هیچ خانه ای مشمول مالیات نمی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :