19 دی: سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی زرد و پیش‌بینی بارش برای ۹ استان طی امروز از احتمال اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ خبر داد.
بر اساس اعلام هشدار زرد هواشناسی امروز (سه‌شنبه) در استان‌های یزد، فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش بارندگی خواهیم داشت.
نوع مخاطره بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه با احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.
هواشناسی نسبت به لغزندگی جاده‌ها، جاری‌شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر به طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ هشدار داده است.
هم چنین فردا چهارشنبه سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.
امروز هم چنین افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا یک متر و در فراساحل ۱/۵ متر در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی شده است.
هواشناسی نسبت به مخاطرات باد شدید در این مناطق و احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در ساحل و فراساحل هشدار داده است.
اجتناب از عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل از توصیه‌های هواشناسی به صیادان است.

  • نویسنده :
  • منبع :