19 دی: رییس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده‌است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف، دستگاه قضایی پس از ارائه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی، ورود می‌کند و سازمان در لحظه گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نظارت بر قیمت بلیت هواپیما از سوی چارترکنندگان و شرکت های فروش بلیت اظهار داشت: مردم و مسافران بلیت گران را که چه به صورت مستقیم از شرکت هواپیمایی و چه از شرکت فروش بلیت خریداری کرده‌اند، به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و قیمت بلیت هواپیما مشمول هیچ گونه افزایش قیمتی برای ایام نوروز نشده‌است.   

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده‌ است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف دستگاه قضایی پس از ارایه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی ورود می‌کند و سازمان در لحظه  گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. در موارد اخیر مردم شاهد بودند که تعزیزات با هماهنگی سازمان هواپیمایی بلافاصله به گزارش‌های مردمی رسیدگی کرد و شکایات مسافران مشمول مرور زمان نخواهند شد.  

وی تاکید کرد: در مواقعی بلیت هواپیما به همراه بسته‌ای از سفر شامل مجموعه‌ای از خدمات از جمله هتل، بازدید از مراکز تفریحی و ... به فروش می‌رود که صورت گران فروشی تفکیک آن بر عهده دستگاه قضایی است.

محمدی‌بخش درباره نایاب شدن بلیت هواپیما به صورت تکی و خارج از بسته سفر و تور اظهار داشت: باید عرضه و تقاضای شب عید را در نظر گرفت اما بلیت تکی هم به فروش می‌رسد.      

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه شرایط و ضوابط فروش چاتری از جمله فروش همراه با بسته سفر و مسیرهای مجاز برای چاتر از جمله مناطق نفت خیز و قشم و کیش ملغی نشده‌اند، گفت: دستور‌های سازمان برای فروش چارتری بلیت هواپیما به قوت خود باقی‌است و اگر بلیت مسیری به غیر از مسیرهای مجاز به صورت چارتری به فروش می‌رسد مردم این تخلف را به سازمان گزارش دهند.   

  • نویسنده :
  • منبع :