19 دی: رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از دستگیری عوامل دخیل در سوء استفاده ۱۱۶ میلیون دلاری تعدادی از صرافی‌های پیرانشهر خبرداد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی پرونده‌های خاص و مهم حوزه قضایی شهرستان پیرانشهر گفت: دستگاه قضایی به سوء استفاده بیش از ۱۱۶ میلیون دلاری تعدادی از صرافی‌های پیرانشهر ورود کرد و در این رابطه عده ای از متهمان نیز دستگیر شده‌اند. 

آقای  عتباتی افزود: با بررسی انجام شده بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار توسط تعدادی از صرافی‌ها با سوء استفاده از مدارک شناسایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اخذ و بخشی از آن به خارج از کشور منتقل شده که موضوع دراداره کل اطلاعات و مجموعه قضایی استان در قالب پرونده کیفری مهم و ویژه در دست بررسی و عده ای از متهمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی از نیروهای عمل کننده و تامین کننده امنیت خواست با دقت و توان زیاد موضوعات و مباحث و پرونده‌های این حوزه را پیگیر باشند تا اجازه سوء استفاده و تجاوز از مقررات را به افراد سود جو ندهند.

عتباتی با تاکید بر اینکه باید در منطقه پیرانشهر مسائل امنیتی خصوصاً در بحث ورود و خروج کالا و تامین امنیت بازرگانان مدنظر باشد، اضافه کرد: هر اندازه‌ای که مبادلات تجاری و اقتصادی با خارج از کشور بیشتر باشد، قطع یقین موجب رشد و شکوفایی اقتصادی استان و کشور خواهد بود.

وی افزود: گمرک تمرچین و شرایط بازرگانی برون مرزی و اقتصادی خاصی که در این شهرستان حاکم است، نیازمند نگاه‌های ویژه و توجه خاص مسوولان است.

  • نویسنده :
  • منبع :