در حالی که چند روز پیش تأیید تلویحی عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه، این ماجرا را وارد فاز جدید کرده بود و خبرگزاری فارس از دستگیری 3 مظنون خبر داده بود، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه جلسه بررسی مسأله مسمومیت‌های برخی دانش‌آموزان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: درباره عوامل این ماجرا و علت بروز نیز می‌گوییم طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون عامل خاصی هنوز یافته نشده که مثلاً بگوییم یک ماده سمی خاصی بوده و بر اثر آن ماده رخ داده است؛ لذا تاکنون گزارش قطعی از ماده خاصی بوده نداشتیم.
وزیر کشور در پاسخ به اینکه بعضاً گفته شده چندین نفر در این‌باره دستگیر شده‌اند، بیان کرد: اخیراً درباره این مسأله مطالب مختلفی بیان می‌شود که همه کذب است.
پیش از این وزیر بهداشت اعلام کرده بود: مجموع تحقیقات نشان داد که نوعی سم خفیف باعث ایجاد مسمومیت دانش آموزان شده است.
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس هم با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدارس برخی از نقاط کشور گفت: این موضوع دارد فراگیر می‌شود واقعاً نگران کننده است. این مسئله قطعاً ابعاد امنیتی دارد
زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص تعداد دانش‌آموزان مسموم شده هم گفته بود: «تا ۸ اسفند مسمومیت خفیف ۷۹۹ دانش‌آموز در قم گزارش شده است، درباره بروجرد هم چیزی که امروز در جلسه مطرح شد از دوم تا هشتم اسفند نزدیک به ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مسمومیت خفیف داشتند.»
روزنامه جمهوری اسلامی هم با انتقاد از مواضع متناقض مسئولان نوشته بود: کنار هم قرار دادن مجموع اظهار نظرها و رویدادهای مرتبط با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم و شهرهای دیگر، این نکته کاملاً مشخص می‌شود که اطلاع رسانی دقیق درباره این موضوع با شفافیت صورت نمی‌گیرد. این نوع برخورد با مردم است که اعتماد به حکمرانان را کاهش می‌دهد و فضا را برای نفوذ کلام بیگانگان و بدخواهان باز می‌نماید. آیا وقت آن نرسیده که در این نوع نگاه به مردم تجدید نظر شود؟!

  • نویسنده : محمد مهدی سلیمانی
  • منبع :