19 دی: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد روابط خوب و سازنده با جهان از جمله اروپا را حفظ کند و ارتقاء دهد، افزود: اگر دولتی تحت تاثیر اطلاعات غلط و گمراه کننده جریان‌های تروریستی و مزدور، مسیر تقابل را انتخاب کند، ضرر خواهد کرد.
سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که روابط خوب و سازنده با جهان از جمله اروپا را حفظ کند و ارتقاء دهد، افزود: اگر دولتی تحت تاثیر اطلاعات غلط و گمراه کننده جریان‌های تروریستی و مزدور، مسیر تقابل را انتخاب کند، ضرر خواهد کرد.
رئیس جمهور نتیجه اطلاعات نادرست را محاسبات غلط دانست و با ابراز نگرانی از حمایت برخی کشورهای اروپایی از تحرکات اسلام‌ستیزانه و تروریستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که مسائل با رویکرد همکاری‌جویانه حل شود، البته به شرطی که طرف مقابل نیز چنین رویکردی را انتخاب کند.
رئیس شورای‌عالی امنیت ملی همچنین تاکید کرد: سرزمین کشورهای اروپایی نباید منشاء توطئه و تهدید علیه منافع ملت ایران باشد.
«الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک نیز در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در چارچوب روابط دیپلماتیک ۱۳۰ ساله تهران - بروکسل تأکید کرد و گفت: بلژیک همواره برای تقویت روابط خود با ایران مسیر گفت وگو را پیش می‌گیرد و مایل است مسائل با رویکرد تفاهم و همکاری دنبال شود.
در این گفت وگوی تلفنی دو طرف درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :