19 دی: رئیس جمهور گفت: ذخایر ارزی کشور نگران‌کننده نیست و دشمن با ایجاد شایعه دنبال وارونه جلوه دادن این موضوع است.
سید ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم بوشهر افزود: مردم در اغتشاشات ارزی هم دشمن را ناکام خواهند گذاشت. دشمن می‌خواست پیشرفت ما را متوقف و با تحریم‌های ظالمانه و با تهدیدهای بسیار می‌خواست حرکت مردم ایران را متوقف کند.
وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در ماه‌های اخیر بیان کرد: جنگ رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها به راه انداخته‌اند و تصور کردند با اغتشاش و آشوب می‌توانند حرکت ملت را کند یا متوقف کنند ولی دچار اشتباه محاسباتی شدند.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز علم و دانش و فناوری در کشور نهادینه شده است و شاهد دستاوردهای بزرگی هستیم.
آیت الله رییسی  گفت: وحدت و انسجام از ویژگی بارز ملت ایران است که باعث ناکامی دشمن در مقابله با نظام اسلامی شده است.
وی یادآورشد: امروز امنیت کشور مرهون شهدا، رهنمودهای امام و رهبری، ایثار ایثارگران و جانبازی جانباران و اخلاص مردم است.
رئیس جمهور گفت: مردان و زنانی در این مرز و بوم از همه آنچه که داشتند گذشتند و امروز امنیت و آسایش در این کشور  را مرهون این شهادت‌ها و رشادت‌ها هستیم.
آیت الله رئیسی اظهارکرد: بین همه اقوام و مذاهب در همه بخش‌ها در کشور وحدت و انسجام دیدنی را شاهد هستیم و برای این وحدت و انسجام و امنیت باید از خداوند سپاسگزار باشیم.
وی  خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفته اند و دشمن توطئه‌های فراوانی را علیه این مردم داشته است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر کسی در جامعه امیدآفرینی کند در مسیر راهبرد انقلاب اسلامی حرکت می‌کند اظهار داشت: هر کسی دنبال یاس و ناامیدی در جامعه باشد در مسیر راهبرد دشمن حرکت می‌کند.
رفع بیکاری و توسعه اشتغال به صورت جدی دنبال می شود 
وی کاهش نرخ بیکاری و توسعه مسکن را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: رفع بیکاری و توسعه اشتغال در همه حوزه‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نرخ بیکاری کاهش و میزان اشتغال افزایش یافته است.
آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: بیکاری در این استان پذیرفتنی نیست و دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ این استان شرایطی را داشته باشیم که در هیچ خانه‌ای بیکار وجود نداشته باشد.
وی گفت: دشمن با تحریمهای ظالمانه می خواست کشور و حرکت ملت ایران را متوقف کند و قصد توقف رشد تولید در کشور را داشت گفت: این خواسته دشمن با رشد تولید پنج درصدی در کشور ناکام ماند.
تراز تجاری ما مثبت است 
 آیت الله رئیسی افزود: می خواستند تجارت، داد و ستد، اقتصاد را با کشورهای منطقه متوقف کنند اما شاهد هستیم که تراز تجاری ما مثبت است و ۴۰ درصد افزایش تجارت داریم چون تجارت و تولید داریم.
وی اظهار کرد: دشمن قصد قطع ارتباط جمهوری اسلامی با کشورهای آسیایی را داشت  اما با عضویت ما در سازمان شانگهای این ارتباط  تقویت شد.
رئیسی با اشاره به فتنه گری و بهانه جویی های دشمن گفت: در روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی عظیم به شما مردم اعلام کردم که ما در جایگاه مدعی هستیم و آنها در جایگاه متهم هستند و باید پاسخگو باشند.
پیشرفت کشور هرگز با توطئه ها متوقف نخواهد شد
رئیس جمهورهر چند گفت که بر اساس آمار درصد بیکاری با راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کاهش یافته و موجب رشد اشتغال شده است اما در عین حال گفت: این، کفایت ندارد.
وی گفت: در سفر اول به مسوولان این استان اعلام کردم برای اشتغال جوانان یکهزارو ۷۰۰ هکتار زمین برای فعالیت اقتصادی واگذار شود که تاکنون یکهزارو ۳۰۰ هکتار برای پرورش میگو واگذار شده است.
آیت الله رئیسی اظهار کرد: دغدغه مردم بوشهر در سفر اول آب شرب بود امروز شاهد هستیم که آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی در آستانه راه اندازی است.
وی بااشاره به مطالبه مردم دشتستان در زمینه آب نیز گفت: این کار دنبال شده و با افتتاح چند آب شیرین کن در این سفر آب این شهرستان به سامان می رسد.
رئیس جمهور یادآورشد: آب شهرستان جم که با تانکر تامین می شد در این سفر آب مورد نیاز به وسیله شبکه هایی که ایجاد شده است منتقل خواهد شد.
رییسی درباره به مشکل مسکن استان بوشهر هم گفت: در برخی از شهرستانها که زمین وجود دارد این مهم از طریق واگذاری زمین برای ساخت خانه ویلایی تامین می شود.
بخشی از ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری است 
رئیسی افزود: در سفر دور نخست هیات دولت به استان بوشهر عملیات اجرایی ۱۰هزار واحد مسکونی آغاز شد و در این سفر بخشی از این واحدها آماده بهره برداری و واگذاری به مردم است. 
وی با اشاره به اینکه بودجه کافی برای انجام پروژه های عمرانی در استان بوشهردر نظر گرفته شده است تصریح کرد: در دور نخست اجرای راه آهن بوشهر - شیراز از خواسته های مردم بود که هم اینک ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار مصوب دارد اما کار آنطور که لازم است پیش نرفته و بررسی لازم در این سفر برای سرعت بخشی این پروژه انجام می شود.
رئیس جمهور گفت: عملیات اجرایی چند سد نیز در سفر قبلی به استان بوشهر شروع شده بود که در این سفر آبگیری می شود و کار و فعالیت در این بخش ادامه دارد.
شرکت ملی نفت ملزم به اجرای مسوولیت های اجتماعی است 
رئیسی گفت: شرکت ملی نفت ایران در حوزه انرژی از ذخایر و گنجینه هایی که ثروت ملی است بهره برداری می کند و در این خصوص باید سهم خود را برای توسعه یافتگی استان بوشهر حتما پرداخت کنند تا استان توسعه یافته شود.
وی افزود: بخشی از این سهم انجام شده اما بخش دیگری هم باید انجام شود و این مسئولیت شرکتهای فعال است باید از سودشان در راستای رفع مشکلات استان هزینه کنند و در این زمینه مطالبه استاندار ضروری است.
رئیس جمهور بوشهر را استانی ولایتمدار، شهید پرور با مردان و زنان غیور، نامدار و بابصیرت، با شهامت برشمرد و گفت:با تلاش مردان و زنان و خدمتگزاری دولت یقین داریم با حضور جوانان و شما مردم سلحشور رفع مشکلات این استان حتمی و قطعی خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :