19 دی: رئیس‌جمهور گفت: با فعالیت های جهادی، دولت به عنوان یکی از برنامه‌های جدی به دنبال کاهش مشکلات و تنش‌های آب و برق در کشور است.
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین افتتاح طرح‌های بزرگ صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: ضمیمه کردن دانش به توانایی ها سبب شده که کشور در مسیر تحول و پیشرفت قرار گیرد.
رئیس جمهور گفت: امروز روز بسیار خوبی است که احساس می‌کنم خواسته مردم بوشهر در زمینه تامین آب اجابت می‌شود.
آیت الله رئیسی افزود: در سفر قبل همواره این سئوال بود که چرا مردم بوشهر در کنار دریا باید تشنه باشند و آب شرب به سختی به دست آنها برسد در حالی که خداوند این امکان را قرار داده که نیاز آب شرب و صنعت از آب دریا تامین شود.
وی با بیان اینکه این دانایی و توانایی در کشور وجود دارد بیان کرد: قاعده و فرمول استفاده از آب دریا وجود دارد و امروز با تلاش مهندسان و تکنسین‌های توانای کشور این امکان در استان بوشهر فراهم شده است.
رئیس‌جمهور کشورمان با تقدیر از اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن و پروژه آبرسانی در استان بوشهر و به خصوص گروه مپنا که جمع دانش، تجربه و توانمندی است، بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها شاهد حل مشکل آب مردم استان بوشهر خواهیم بود که حق این مردم است.
وی با بیان اینکه تأمین آب گوارا از دریا حق مردم استان بوشهر است، افزود: ایجاد خط آبرسانی در شهرستان جم باعث می‌شود تا نیازی به انتقال آب از طریق تانکر نباشد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه همت بزرگی را در اجرای طرح‌های حوزه آب شاهد هستیم، اضافه کرد: با ضمیمه کردن دانش به بسیاری از فعالیت‌ها، نتایجی بوجود آمده که تأمین نیازهای مردم را در بر داشته است.
وی اجرای طرح‌های آب و برق و جلوگیری از تنش در این حوزه‌ها را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: روزی که ببینیم مردم مشکلی برای تأمین آب و برق ندارند برای ما باعث خرسندی است.
رئیس جمهور پایان جیره‌بندی آب در استان بوشهر را لذت‌بخش دانست و تصریح کرد: زیربنایی که اینجا انجام شده برای آینده آب بوشهر هم تأثیرگذار است و طرح‌های توسعه‌ای نیز اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در کشور نیست که راه‌حل نداشته باشد گفت: مشکلات آب، برق، گاز، مسائل شهری قابل حل است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه آب استان بوشهر هزینه شده است اظهار داشت: طرح‌هایی که گره‌ی از مشکلات مردم باز کند را با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصد سد دالکی در شهرستان دشتستان عنوان کرد: تکمیل این سد را با جدیت دنبال می‌کنیم تا به بهره‌برداری برسد.
رئیس جمهور با تقدیر از مردم بوشهر در دیدار مردمی بیان کرد: این حضور مردم برای ما مسئولیت‌آور است و این مسئولیت‌ها را با حضور مردم و مشارکت آنها پیش می‌بریم.
وی همراهی مردم و دولت با هم را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: هر جایی که مشارکت مردم را داشته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌ایم، با مشارکت مردم استان بوشهر شاهد حل بسیاری از مسائل خواهیم بود و مشکل مسکن و بیکاری را حل کنیم.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه استان بوشهر ظرفیت زیادی دارد که باید به خوبی از آن بهره‌برداری شود افزود: دریا یکی از این ظرفیت‌ها است که باید به خوبی از آن بهره‌برداری شود.
وی افزود:در شان مردم استان بوشهر نیست که در کنار دریا نشسته باشند اما آب را به شکل جیره بندی دریافت می کردند.
رئیس جمهور تصریح کرد: اکنون فعالیت های دولت به سمتی پیش می رود که با رفع مشکلات آب استان بوشهر، زمینه ارتقا دسترسی به این تنوع خدمات برای آیندگان نیز فراهم می شودو
آیت الله رئیسی تصریح کرد: برای رفع مشکلات حوزه آب و برق استان بوشهر 15 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد و اقتصاد دریا که تاثیر مهمی در رشد تولید ناخالص داخلی دارد نمونه ای از آن است.
وی از اصحاب رسانه خواست تا آنچه امروز در استان بوشهر در بخش اجرای آب شیرین کن و سایر پروژه‌ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفته است را به طور دقیق و کامل تبیین و گزارش کنند.
رئیسی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها امیدوار کننده است گفت: تمام تلاش ما باید به سمت امید آفرینی باشد.
وی تاکید کرد: با سخنرانی وب خشنامه امیدواری ایجاد نمی‌شود بلکه با عمل است که امید به آینده در جامعه رقم می‌خورد.

  • نویسنده :
  • منبع :