وضعیت ارز هم که بیشتر به فیلمهای آخر الزمانی می‌ماند. اگرخوب گوش تیز کنیم صدای اعتراضات مردم به وضعیت بد معیشت و شرایط اقتصادی از همه جای کشور به گوش می‌رسد.
سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۵۹ مورخه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ با عنوان «تفاوت نگاه رئیسی با دیگران» به قلم مرتضی داستانی بدین شرح است:

مدتی است در سخنان آقای رئیسی نوعی ابراز شیفتگی در مورد وضعیت کشور به چشم می‌خورد که با نظرات و دیدگاه‌های قاطبه خواص و عوام جامعه نه تنها متفاوت بلکه بعضاً در نقطه مقابل هم قرار دارند. آقای رئیسی در تازه‌ترین اظهارات خود در بوشهر با اشاره به توطئه‌های دشمنان می‌گوید، می‌خواهند قطار پیشرفته را متوقف کنند. وی تصریح می‌کند: پیشرفت‌های کشور همه را حیرت زده کرده است. سخنان رئیسی در رابطه با پیشرفت وضعیت کشور در حالی است که جامعه برداشت دیکری از وضعیت کشور دارد.
حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی کشور می‌گوید: زنجیر چرخ اقتصاد ایران در رفته است.
غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: الان دولت دچار روزمرگی شده و این برای ما کلاف سر درگم به وجود می‌آورد.
قاسم ساعدی رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در واکنش به اوضاع و احوال نامساعد اقتصادی کشور به رویداد ۲۴ می‌گوید: مجلس نسبت به سیاست اقتصادی دولت، رضایت ندارد و بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم در خانه ملت باید بگویم تیم اقتصادی آقای رئیسی نه تنها ضعیف است که حتی سردرگم است.
محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا تصریح می‌کند: بنابراین کابینه آقای رئیسی واقعاً ضعیف است و شاید بتوان گفت دولت آقای رئیسی تا اینجای کار با فاصله یکی از ضعیف‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب است.
عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا هم در گفتگویی بیان می‌کند؛ دولت یکسری اشتباه‌های فاحش و سریالی داشت که آن اشتباه‌ها سهم زیادی در وضعیت به هم ریخته فعلی دارند.
علی غفاریان، مدیر سایت اصولگرای صراط نیوز از منتقدان جدید عملکرد دولت سیزدهم است که در چند روز گذشته، با انتشار ویدئویی در توئیتر، از ادعای «قطار پیشرفت» ابراهیم رئیسی انتقاد کرد و به تمسخر گفت: کمربند‌ها را ببندید، زیرا قطار پیشرفت آقای رئیسی در حال سقوط به ته دره است.
هدایت الله خادمی فعال سیاسی اصولگرابا بیان اینکه امروز هیچ کس نمی‌تواند در هیچ بخشی اعم از اقتصادی، سیاست خارجی، اجتماعی و فرهنگی از عملکرد دولت دفاع کند، افزود: اگر آقای رئیسی امروز عصبانی و ناراحت است، شاید علتش این باشد که گرفتار کابینه‌ای شده که به اهداف انتخاباتی او و کشور ضرر می زند، در عین حال این افراد مثل آش کشک خاله می‌مانند که باید حتماً باشند و آقای رئیسی نیز باید از همین‌ها استفاده کند.
دکتر مهدی پازوکی، اقتصاددان و دکتری اقتصاد بین الملل می‌گوید: با این شیوه حکمرانی آقای رئیسی قطعاً بحران اقتصادی کشور را بیش از این فراخواهد گرفت. ارزش پول ملی را ببینید. در سه ماه گذشته چه اتفاقی برای آن رخ داده است.
نماینده مردم مهریز و بافق معتقد است: مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند. دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب‌خانه‌شدن تقاضاهای دست‌چندم است، امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم‌مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند.
شرایط ارز و اقتصاد کشور را که همه می‌بینیم، آنقدر شرایط بحرانی هست که وقتی خبرنگاری از گرانی‌ها می‌پرسد وزیر اقتصاد پاسخگویی را به آینده حواله می‌دهد و روزنامه‌ای که از گرانی گوشت نوشته بود توقیف می‌شود وضعیت ارز هم که بیشتر به فیلمهای آخر الزمانی می‌ماند. اگرخوب گوش تیز کنیم صدای اعتراضات مردم به وضعیت بد معیشت و شرایط اقتصادی از همه جای کشور به گوش می‌رسد.
البته نباید از همصدایی حسین شریعتمداری با رئیسی دراین فقره یادی نکرد. اوکه ابتدای سال در یادداشتی نوشته بود: خدا دولت رئیسی را به داد مردم رساند که به فضل خدا و تدبیر دولتمردانش تولید قدرت و ثروت کند. چند روز پیش هم ابراز عفیده کرد: دولت رئیسی در یک‌سال و چندماه اخیر دستاوردهای فراوانی داشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :