19 دی: پس از بدترین تصادف قطار در تاریخ یونان که جان ۵۷ نفر را گرفت، اعتراض‌های مردمی در این کشور در واکنش به این حادثه هولناک همچنان ادامه دارد.
به گزارش سی جی تی ان، مردم یونان برای دانستن حقایق کامل در مورد علت برخورد مرگبار دو قطار مسافری و باری از دولت خواستار پاسخ هستند.
دو روز پیش نیز یک تظاهرات اعتراضی در آتن برگزار شد و هزاران نفر هم در شهرهای دیگر یونان به خیابان‌ها آمدند.
در حالی مراسم تشییع اولین قربانیان در روز جمعه برگزار شد که برخی از خانواده‌ها و نیروهای امدادی به جستجوی اثاثیه و بقایای افرادی که هنوز پیدا نشده‌اند، ادامه می‌دهند.
هم اکنون عملیات پاکسازی و بازیابی در محل سقوط قطارها در خارج از شهر لاریسا ادامه دارد و در داخل ایستگاه قطار نیز مراسمی به یاد کسانی که در این فاجعه گرفتار شده بودند، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ها، مدیر ایستگاه لاریسا به دلیل این برخورد مرگبار دستگیر شده و وی با چندین فقره قتل عمد و سایر اتهامات کیفری مواجه است.
دلیل اصلی این تصادف تغییر مسیر قطار مسافربری به خط قطار باری اعلام شده که منجر به قرار گرفتن هر دو در یک مسیر شد.
رسانه دولتی یونان، سرعت قطارها را پیش از برخورد در نیمه شب سه‌شنبه، بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.
برخی امدادگران گفته‌اند که اجساد برخی قربانیان که بر اثر حادثه از درون واگن قطار پرتاب شده بودند را در فاصله ۳۰ تا ۴۰ متری محل حادثه یافته‌اند.
شناسایی قربانیان این سانحه به علت رسیدن دمای چند واگنی که پس از خروج از ریل آتش گرفته و به ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد رسیده بود، بسیار دشوار شده است.
بسیاری از ۳۵۰ سرنشین قطار مسافری، دانشجویانی بودند که از یک جشنواره بازمی‌گشتند. این جشنواره برای نخستن بار از سال ۲۰۲۰ به صورت کامل برگزار شده بود.
گفتنی است، روز سه‌شنبه هفته گذشته یک قطار مسافربری با یک قطار باری در نزدیکی شهر لاریسا در یونان به یکدیگر برخورد کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :