19 دی: رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت که صداوسیما به دلایل مختلف داخلی و تخریب خارجی و ناکارآمدی با افت شدید بیننده در جذابیت برنامه‌های تولیدی مواجه شده است.
مجتبی توانگر در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) در جریان بررسی بندی از لایحه بودجه در خصوص تهیه آئین نامه رسیدگی به تخلفات سکوهای انتشار صوت و تصویر فراگیر گفت: براساس نظرسنجی‌های معتبر نهادهای دولتی، متاسفانه صداوسیما به دلایل مختلف داخلی و تخریب خارجی و ناکارآمدی با افت شدید بیننده در جذابیت برنامه‌های تولیدی مواجه شده است؛ جای خالی برنامه‌های تبیینی، تفریحی، طنز، سرگرمی، فیلم و سریال‌های فاخر، جذاب و با کیفیت به وضوح حس می‌شود.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید بخش فعال خارج از صداوسیما را حمایت کرد که اهداف نظام مقدس و مطالبات و نیاز جامعه پاسخ می‌دهند پس نباید با محدودیت و مسدودسازی و ناامنی و پمپاژ نگرانی برای این بخش اقدام کرد که این بی‌مهری‌ها به هیچ وجه توجیه ندارد.
این عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه مجلس طرفدار قاعده‌مندی در حوزه صوت و تصویر فراگیر است‌، افزود: متاسفانه برخی نمی‌خواهند این عرصه با قاعده و قانون باشد لذا از کمیسیون تلفیق و نمایندگان می‌خواهم در جهت قاعده‌مندی و انضباط مدیریتی و خروج مردم و فعالین اکوسیستم اقتصاد دیجیتال از بلاتکلیفی تشکر می‌کنم؛ نظارت بر این بخش نیازمند یک نظارت فراسازمانی و فراقوه‌ای است.
وی در پایان گفت که وزارت ارشاد با همکاری صدا و سیما این بحث تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت را داشته باشد اما باید در مراحل بعدی نهادهای فراقوه‌ای مثل شورای عالی فضای مجازی هم حتما دیده شوند؛ نظارت بر این حوزه وقتی دقیق و کارشناسی خواهد بود که همه فعالین اعم از شورای عالی فضای مجازی، فعالین بخش خصوصی، صاحبان پلتفرم‌های بومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما در تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت نقش داشته باشند. تاکید کنم رعایت اخلاق و چارچوب‌های نظام اسلامی در این سکوها از دغدغه‌های اصلی مجلس انقلابی است.

  • نویسنده :
  • منبع :