19 دی: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه فعلا نمی‌توان درباره بارداری "ایران" نظر قطعی داد گفت: برای تایید بارداری " ایران" به آزمایش های بالینی و انجام سونوگرافی از این یوزپلنگ نیاز است.
بهرامعلی ظاهری با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بارداری یوزپلنگ "ایران" اظهار کرد: جفت‌گیری  "ایران" و "فیروز" در ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ ثبت و تائید شده ولی بدون سونوگرافی نمی‌توانیم درباره باردار بودن یا نبودن "ایران" نظر قطعی بدهیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، وی افزود: در صورت صدور مجوز، " ایران" باید ۴۵ تا ۵۰ روز بعد از جفت‌گیری، سونوگرافی کنیم تا مشخص شود باردار هست یا نه.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه برای سونوگرافی ایران، این یوزپلنگ نیاز به بیهوشی دارد گفت: به همین دلیل انجام سونوگرافی به تصمیم کمیته تخصصی یوز وابسته است و اگر متخصصان سازمان و کارشناسان و دامپزشکان به این جمع بندی برسند، ایران سونوگرافی می‌شود.
ظاهری گفت: درصورت انجام و تایید نتیجه سونوگرافی از وضعیت بارداری یوز ماده "ایران"، در اواخر اسفندماه امسال، امیدواریم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، "ایران"صاحب توله یوزهای جدید شود.
ایران در نخستین بارداری خود سه قلو به دنیا آمد که دو توله در اوایل تولد تلف شدند و سومین توله او "پیروز "چندی پیش تلف شد.

  • نویسنده :
  • منبع :