سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۶۰ مورخه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با عنوان «عذرخواهی ناقص وزیر آموزش و پرورش» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل نگرانی والدین در مسئله مسمومیت دانش‌آموزان عذرخواهی می‌کنم.
یوسف درباره مسئله مسمومیت دانش آموزان اظهار داشت: منتظر اعلام نتیجه از سوی نهادهای ذیربط هستیم.
نوری افزود: از اینکه خانواده‌ها نگران شدند عذرخواهی می‌کنیم، نگرانی اولیا را درک می‌کنیم. به‌طور جد پیگیر هستیم و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده است.
این واکنش وزیر در حالی است که نوری قبل‌تر در واکنش به مسمومیت دختران دانش‌آموز قمی آن را شایعه دانسته و گفته بود: «در تعدادی از مدارس این بو احساس شده بود که تعدادی از دانش‌آموزان به بیمارستان‌ رفتند. برخی از آن‌ها چون دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند پزشکان آن‌ها را نگه داشتند. این موضوع اکنون بیشتر تحت تأثیر شایعات است. رسانه‌ها کمک کنند تا شایعات از بین برود و مدارس به ادامه فعالیت بپردازند.»
چند روز قبل روزنامه ۱۹ دی نوشته بود: اعلام مسمومیت زنجیره‌ای دانش آموزان به وسیله سم در حالی است که پیش از این وزیر آموزش و پرورش بعد از آن که ۴۵۰ دانش آموز قمی مسموم شده بودند، آن را شایعه دانسته و آقای امیرآبادی نماینده مردم قم اعلام کرده بود که دانش آموزان گرفتار فوبیا شده‌اند و به نوعی آن را توهم دانسته بود. اکنون که کاملاً مشخص شده است، مسمومیت دانش آموزان قمی نه شایعه بوده و نه فوبیا و توهم، شایسته است که آقای امیرآبادی و همچنین وزیر آموزش و پرورش رسماً از مردم قم بابت اظهارات نسنجیده و عجولانه اشان عذرخواهی کنند.
بنابراین لازم بود وزیر پیش از عذرخواهی بابت نگرانی والدین از اینکه با شایعه دانستن مسمومیت دانش آموزان مردم و خانواده‌ها را ناراحت و عصبانی کرده بود، عذرخواهی می‌کرد.
در تازه‌ترین اظهارات سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در مورد مسمومیت‌های اخیر پیش آمده برای دانش آموزان دختر گفت: طراحان مسمومیت دختران و طراحان شعار زن زندگی و آزادی و جنگ ترکیبی دو روی یک سکه‌اند؛ هدف اصلی آن‌ها ناامنی روانی خصوصاً برای دختران دانش آموز، به تعطیلی کشاندن مدارس و سپس اتهام زنی به نظام است تا بتوانند مجدداً شعله خاموش شده اغتشاشات را روشن کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :