19 دی: رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: با انتقال زندانیان به کشورهای متبوع خود، هزاران نفر از خانواده زندانیان را خوشحال خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به انتقال قریب الوقوع حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع خارجی محبوس در زندانهای ایران به کشورهای متبوع خود تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: تلاش داریم تعداد محدود هموطنانمان که در سایر کشورها محکوم به حبس و در حال گذران دوران محکومیت خود هستند را به ایران منتقل نماییم.
جلالیان گفت: محکومان خارجی که قرار است به کشورهای متبوع خود منتقل شوند عمدتا به جرم مواد مخدر در حبس به سر می‌برند و فاقد شاکی خصوصی می‌باشند، این افراد به اتباع کشورمان بدهی مالی ندارند و شامل محکومان به اعدام و یا قصاص نیستند.
رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری با تاکید بر لزوم رعایت جنبه‌های حقوق بشری و انسانی مورد تاکید اسلام در مورد محکومان، تلاش پیوسته برای بازپروری و بازاجتماعی نمودن محکومان در دوران حبس و تلاش برای ارتباط حداقلی محبوسان با خانواده خود در جهت حفظ کیان خانواده را خواستار شد.
جلالیان با اشاره به انتقال ۲۸۰ نفر از زندانیان افغانستانی محبوس در زندانهای ایران به کشورشان که پیش از ظهر امروز صورت گرفت تصریح کرد: تمام زندانیان افغانستانی منتقل شده، در داخل ایران مرتکب جرم شده و شخصا تقاضای انتقال به کشورشان برای گذران ادامه دوران حبس را داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :