19 دی: نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به محکوم شدن پیرو تهمت زدن به قالیباف، گفت: درخواست اعاده دادرسی درباره شکایت قالیباف می‌کنم.
سید مصطفی میرسلیم در جمع خبرنگاران در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه در پی شکایت «محمد باقر قالیباف» دادگاه «مصطفی میرسلیم» را بابت ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم، مجرم شناخت و او را محکوم کرد، گفت: موضوع ۶۵ میلیارد تومانی داده شده، درست است.
وی در پاسخ به این سوال که دادگاه با شکایت قالیباف شما را محکوم کرده است، گفت: ما کاری با قالیباف نداشتیم، بلکه گفتیم آن زمان که تحقیق و تفحص صورت گرفته باید به نتیجه می‌رسید. در واقع، بین شروع تحقیق و تفحص تا نتیجه‌گیری آن یعنی در بازه زمانی شش ماهه یکی از نمایندگان ۶۵ میلیارد تومان از شهرداری و سازمان‌های وابسته به شهرداری که در رأس آن شریفی قرار گرفته بود، پول گرفته که خودش هم اعلام کرده این کار برای تأثیر گذاشتن بین نمایندگان انجام شده و بعد هم شریفی محکوم شد و آن بنده خدا هم با وثیقه آزاد است. نمی‌دانم شکایت برای چه بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه پس علت محکومیت شما چه بوده است، تصریح کرد: عده‌ای برای آبروی خود از حیثیت ما استفاده می‌کنند.
میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ادعای شما درباره شخص قالیباف بوده است، اظهار داشت: بالاخره آن زمان قالیباف شهردار بوده و مسئولان نمی‌توانند بگویند که مسائلی که در شهرداری می‌گذرد، شهردار در این زمینه اطلاعات ندارد و آگاه نیست. البته ممکن است به وی خیانت کرده باشند، اما به هر صورت آنچه اتفاق افتاده مسلم است. موید این مسئله هم آن است که قائم مقام و معاون قالیباف در شهرداری تهران به ۲۰ سال زندان محکوم شده و الان هم محکومیت خود را طی می‌کنند.
وی تاکید کرد: تخلف و انحراف در شهرداری بوده و دادگاه هم نسبت به این قضیه حکم داده است. بنده گفته بودم که موضوع تحقیق و تفحص چیزی نیست که آدم بخواهد از انجام ندادنش خوشحال شود یا از انجام دادنش ناراحت شود. تحقیق و تفحص‌های زیادی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که برخی به نتیجه رسیده و مشخص می‌شود واقعیت دارد و برخی هم به نتیجه نمی‌رسد. چرا وقتی یک تحقیق و تفحص رأی نمی‌آورد، یکی از مسئولان اظهار خوشحالی می‌کند؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از حکم صادر شده اطلاع دارید یا خیر، گفت: هنوز حکمی به من نرسیده است.
میرسلیم در مورد اینکه آیا حکم را به وکیلش داده‌اند، گفت: به وکیلم داده و ابلاغ کرده‌اند، اما من هنوز ندیده‌ام و باید به خودم ابلاغ شود. مراحل قضائی تنها یک مرحله نیست. در مرحله اول قاضی وی را محکوم کرد ما گفتیم اشکالی ندارد و قصد آبروریزی نداریم و قضیه را مطبوعاتی نکردیم. بعد وی درخواست تجدیدنظر کرد و در این مرحله رسیدگی و بررسی صورت می‌گیرد. البته معمولاً در مسائل مربوط به افترا و تهمت به تجدید نظر نمی‌رسد چون قضیه روشن است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حالا ظاهراً در تجدید نظر گفته شده که تهمت زده شده است. ما مراحل بعدی را طی کرده و به این حکم اعاده دادرسی می‌کنیم.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به رضایت قالیباف آیا باز هم موضوع را پیگیری می‌کنید، گفت: اینها بازی است و درست نیست. مگر من با آبروی ایشان بازی کردم که ایشان این کار را می‌کنند؟ من این موضوع را پیگیری می‌کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :