19 دی: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد: بر پایه برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان سال آینده (۱۴۰۲) همه مددجویان بدون مسکن در روستاهای کشور خانه دار می شوند.
«سید مرتضی بختیاری» شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از امدادگران برتر کمیته امداد که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه مسکن مددجویان کمیته امداد منعقد شده که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه است که مقرر شده ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بسیج سازندگی ساخته شود که ۲۳ هزار واحد آن در کشور تاکنون واگذار شده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا، در تفاهم‌نامه‌ای دیگر ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مستضعفان نیز منعقد شده است.
بختیاری به تعیین تکلیف وضعیت مسکن خانوارهای تک نفره زیر پوشش این نهاد نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس تاکیدهای مقام معظم رهبری که در سال ۱۳۹۸ به کمیته امداد ابلاغ شد، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای نیازمندان با رعایت تکریم در صدر برنامه‌های این نهاد قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خدمات مورد تاکید مقام معظم رهبری در کمیته امداد به معنای بی‌تفاوتی نسبت به سالمندان و افراد ناتوان نیست، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی توانمندسازی نیازمندان اشتغال، مسکن، خودباوری و خوداتکایی است که در برنامه ششم توسعه مصوب شده که کمیته امداد باید سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند.
بختیاری افزود: در برنامه پیش رو، در حوزه اشتغال طی سال ۱۴۰۲ مردم باید خروجی مثبت را مشاهده کنند و جشن خود شکوفایی ۱۴۰۲ که به منظور توانمندسازی مددجویان برگزار خواهد شد به اوج خود برسد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال برای پنج دهک پایین جامعه است، افزود: این برنامه طبق مصوبه شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۱ اعلام شده و کمیته امداد در طول برنامه ششم توسعه تاکنون یک میلیون شغل برای مددجویان و نیازمندان ایجاد کرده است.
بختیاری ادامه داد: با توجه به انتظارهای مقام معظم رهبری از کمیته امداد نباید نهادهای انقلابی در ورطه نامه نگاری‌ها قرار گیرند و افزون بر رسیدگی به نیازهای مالی نیازمندان باید فعالیت‌های فرهنگی و تبیین فکری و تقویت محورهای دینی را به عنوان هدف اصلی‌تر خود مورد توجه قرار دهند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه با تاکید بر اینکه دوری از تنبلی و بیکاری نیازمند فرهنگ‌سازی درست است، خاطر نشان کرد: مددجویانی که توانایی کار کردن داشته باشند باید وارد چرخه کار شوند و از تنبلی دوری کنند؛ چرا که تنها افراد سالمند و بیماران سخت درمان تا پایان عمر مورد حمایت قرار می گیرند.
بختیاری با اشاره به تعیین بودجه ۱۴۰۲ برای مددجویان، اضافه کرد: بودجه خوبی در سال ۱۴۰۲ برای اشتغال و مستمری تعیین شده است چرا که نگهداری معلولان با هزینه‌های امروزی حتی برای بهزیستی نیز مشکلاتی به همراه دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های فراوان دشمن، دارای پشتوانه الهی است یادآور شد: تا زمانی که همبستگی و اتحاد میان مردم برقرار باشد، توطئه دشمن بی اثر خواهد بود و با جهاد تبیینی که امروز وظیفه اصلی همه ما است باید در میدان معرکه حضور داشته باشیم.
بختیاری یادآور شد: منتظران امام زمان (عج) باید صالح باشند و با آمادگی خود به بالاترین و بهترین فضیلت ها در دوران غیبت و انتظار و ایجاد تغییر درونی زمینه را برای ظهور فراهم کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد پایگاه عبادت است و هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، گفت: دستور تشکیل کمیته امداد را امام خمینی (ره) ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط حساس آن زمان صادر کرد که این امر نشان داد محرومان دغدغه وی و انقلاب اسلامی است.
  • نویسنده :
  • منبع :