19 دی: رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: بن‌بست هفت ساله در روابط ایران و عربستان با توافق صورت گرفته با تدبیر آیت‌الله رئیسی و نشست سه جانبه ایران، چین و عربستان در پکن گشوده شد.
در پی توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دو جانبه، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر با استفاده از هشتگ «زبان دنیا» و «دیپلماسی همسایگی» نوشت:
«بن‌بست هفت ساله در روابط ایران و عربستان با توافق صورت گرفته با تدبیر آیت‌الله رئیسی و نشست سه جانبه ایران، چین و عربستان در پکن گشوده شد. این رویداد به‌دنبال سفر بهمن‌ماه آیت‌الله رئیسی به پکن و توافقات بعمل آمده با شی جین پینگ صورت گرفته است.»

همچنین دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با ارایه تحلیلی از متضرران اصلی احیاء روابط ایران و عربستان، بازسازی روابط تهران -ریاض را از جمله دستاوردهای سفر رییس جمهور ایران به چین برشمرد..

بر اساس این گزارش، در پی توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دو جانبه، احسان صالحی در توییتر نوشت: متضرر اصلی احیاء روابط ایران و عربستان، آمریکا و رژیم اشغالگرند. ایران‌هراسی محور اصلی شرارتهای آنها در منطقه است. سیاست همسایگی که رئیس‌جمهور از روز تنفیذ بر آن تأکید کرد، با هدف خنثی‌سازی این توطئه طراحی شد. بازسازی روابط ایران و عربستان همچنین از جمله دستاوردهای سفر چین است.

  • نویسنده :
  • منبع :