19 دی: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بازگشت روابط طبیعی میان ایران و عربستان ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور و همچنین منطقه و جهان اسلامی قرار می‌دهد.
حسین امیر عبداللهیان در توئیتی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دو جانبه و اعلام این موضوع طی بیانیه مشترک در صفحه توئیتر خود نوشت: بازگشت روابط طبیعی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام قرار می‌دهد. سیاست همسایگی به عنوان محور کلیدی سیاست خارجی دولت سیزدهم، با قوت در مسیر درست پیش می‌رود و دستگاه دیپلماسی فعالانه در پس تمهید گام‌های بیشتر منطقه‌ای است.

همچنین وزیر خارجه کشورمان امروز از تلاش‌های بغداد در راستای بازگشت روابط تهران و ریاض تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با فواد حسین، همتای عراقی خود تلفنی گفت وگو کرده و از تلاش های وی و دولت عراق در مرحله گذشته برای ایجاد زمینه مذاکرات تقدیر و تشکر کرده است.
دریابان علی شمخانی نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز امروز و پیش از اعلام توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دوجانبه، طی تماس تلفنی با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق از زحمات آن کشور در میزبانی پنج دور گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و عربستان تشکر کرد و تلاش‌های انجام شده از سوی بغداد را در فراهم شدن زمینه دست‌یابی تهران و ریاض به توافق جدید بسیار ارزشمند عنوان کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :