19 دی: نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-35 از روسیه را بطور نهایی هماهنگ کرده اما اطلاعات مربوط به تعداد این هواپیماها و زمان تحویل محرمانه است.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: "ایران پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال 1988، از تعدادی از کشورها درخواست کرد احتمال فروش هواپیماهای جنگنده به ایران را بررسی کنند و روسیه اعلام کرد که برای فروش آنها آماده است".
این نمایندگی اضافه کرد: "جنگنده‌های سوخو 35 از نظر فنی برای ایران قابل قبول هستند، بنابراین پس از اکتبر 2020 و رفع محدودیت‌های ایران برای خرید تسلیحات متعارف (طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد) ایران در نهایت با خرید آنها موافقت کرد."
نمایندگی دائم ایران همچنین افزود: از سال ۲۰۱۵ به دعوت دولت سوریه، ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر در سوریه همکاری می‌کنند، اما هیچ همکاری بین ایران و روسیه در اوکراین و روسیه وجود ندارد و همکاری نظامی دوجانبه ایران، ربطی به سوریه ندارد.
در عین حال نمایندگی دائم ایران به طور مشخص نگفت که چه زمانی بر سر این قرارداد توافق شده است و قرار است چه تعداد سوخو 35 از فدراسیون روسیه به ایران تحویل داده شود و در چه زمانی.
این نمایندگی خاطرنشان کرد: "جزئیات منتشر نمی شد زیرا این اطلاعات طبقه بندی شده است".

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب