19 دی: پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق از ۲۱ تا ۲۳ اسفند ماه در بغداد پایتخت عراق برگزار می‌شود.
با توجه به رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی و در راستای اهتمام دولت سیزدهم به منظور برگزاری موثر کمیسیون های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف به خصوص کشورهای همسایه، پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در روزهای ۲۱ تا ۲۳ اسفند ماه در شهر بغداد عراق برگزار می گردد.
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع فوق اظهار داشت: هیئت ایرانی متشکل از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی به ویژه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به بغداد سفر می کند تا در این اجلاس موضوعات مهم همکاری در زمینه های مختلف از جمله بانکی، حمل ونقل و ترانزیت، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، بیمه، تجاری و بازرگانی، صدور خدمات‌ فنی و مهندسی، انرژی، علمی، ورزشی و ... را مورد بررسی قرار داده و اسناد مختلف در زمینه تعمیق همکاری های دو جانبه را امضا کنند.
حجم تجارت ایران وعراق در ۱۰ ماه گذشته سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون دلار بوده است و در این مدت صادرات ایران با ۲۳ درصد رشد به ۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار و واردات از عراق با ۸۴ درصد کاهش به ۱۴۶ میلیون دلار رسید.
چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ایران و عراق دی سال ۱۳۹۹ در تهران به میزبانی وزارت نیرو برگزار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :