19 دی: عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: تشکیل شورای نظارتی در تشخیص مصلحت نظام به منظور بررسی طرح‌ها و لوایح را موازی‌کاری با رویه شورای نگهبان است و باعث روی زمین ماندن بندهایی از بودجه نیز شده است.

سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک شورای نظارتی ایجاد شده است که قبل از ورود شورای نگهبان، به طرح‌ها و لوایح رسیدگی می‌کند. هم اکنون این شورا ابهاماتی را نسبت به برخی موارد مربوط به بودجه وارد دانسته‌ یا رد شده است که در این صورت شورای نگهبان برای رسیدگی به آنها ورود پیدا نکرده و خود را صالح رسیدگی به آن بندها نمی‌داند بنابراین خود به خود این موارد روی زمین می‌ماند. 

نماینده صومعه سرا اظهار داشت: در شرایط کنونی ۱۰ طرح و لایحه با این رویه در مجمع تشخیص مصلحت نظام روی زمین مانده است چرا که به دلیل رد شدن آنها در شورای نظارتی این مجمع، شورای نگهبان خود را صالح رسیدگی به آنها نمی‌داند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از رئیس مجلس خواست تا این مشکل را حل کند و گفت: نباید شورای نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوتر از شورای نگهبان به اظهارنظر درباره طرح‌ها و لوایح بپردازد. 

به گزارش ایرنا، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته بندهایی از بودجه ۱۴۰۲ کشور را از نظر انطباق با سیاست های کلی بررسی کرد و برخی از این بندها را دارای مغایرت دانست.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :