19 دی: مراسم تشییع پیکر آیت‌الله زین‌العابدین باکویی فردا از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار و بعد از اقامه نماز با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی، پیکر این عالم در حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.
آیت‌الله زین‌العابدین باکویی از اساتید حوزه و دانشگاه و امام جمعه اسبق فریدونکنار که دیروز در ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم ندای حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت فردا در قم تشییع و خاکسپاری می‌شود.
مراسم تشییع این عالم وارسته از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و در جوار حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید بر پیکر آیت‌الله باکویی، اقامه نماز خواهد کرد و مراسم ترحیم این عالم فردا دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ترحیمی برای گرامیداشت آن عالم فرزانه، روزهای آینده در تهران و مازندران برگزار خواهد شد.
آیت الله زین العابدین باکویی فرزند آیت‌الله اسحاق باکویی (متولد ۱۳۱۹ ش فریدون کنار)، تحصیلات حوزوی خود را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات: سید حسین طباطبایی بروجردی، سید محمد حسین طباطبایی و امام خمینی(ره) پیگیری کرد.
مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی، امامت جمعه، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی بابل، تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و تأسیس هلال احمر از جمله فعالیت‌های وی است.
او علاوه بر تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشتهٔ تحریر درآورده است. «سکوت نخلستان»، «آقای مردم کیست؟»، «محضر امام»، «عزت و اقتدار»، «خورشید غدیر» و«ظهور نور» برخی از این آثار است.

  • نویسنده :
  • منبع :