19 دی: سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی نارنجی برای شش استان، از بارش برف در نقاط سردسیر و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ و نقل هوایی خبر داد و برای تهران، همدان، یزد و ۴ استان دیگر بارندگی با شدت کمتر را پیش‌بینی کرد.
بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارش‌ها امروز (دوشنبه) در خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهار محال و بختیاری، شمال بوشهر و جنوب لرستان تشدید می‌شود.
سازمان هواشناسی با اعلام هشدار نارنجی برای این استان‌ها، از رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف خبر داده است.
همچنین امروز بارش‌ها با شدت کمتر در کرمانشاه، جنوب همدان، اصفهان، فارس، یزد، غرب هرمزگان، دامنه و ارتفاعات شرق تهران آغاز می‌شود.
هواشناسی از کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و نقل هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی کولاک برف خبر داده است.
فردا (سه شنبه) نیز بارش‌ها در فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استانهای بوشهر و اصفهان ادامه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :