19 دی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ٨۹ تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه دست‌ساز نظیر اکلیل سرنج را در تهران خبر داد و گفت: از ابتدای طرح مقابله با سوداگران چهارشنبه آخر سال چهار میلیون قطعه مواد محترقه کشف شده است.
سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع چهارشنبه آخر سال گفت: نگاه ما به چهارشنبه آخر سال پدیده ای فرهنگی و اجتماعی است که متاسفانه در خلا نظارت خانواده مورد سوء استفاده سواگران قرار می گیرد.
وی اولویت پلیس را امنیت و آسایش مردم و شهروندان دانست و افزود: با وجود تمهیدات پلیس و افزایش چند برابری کشفیات مواد محترقه وشناسایی سوداگران سلامت مردم، طی هفته های اخیر ۱۲۴ نفر از سازندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه در سطح شهر تهران دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به شناسایی و کشف حدود ۹۰ تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه دست‌ساز نظیر اکلیل سرنج در انبارهای تهران خبر داد و افزود: با اقدامات و اشراف اطلاعاتی پلیس ۷۰۰ کیلوگرم مواد محترقه پرخطر را کشف و از توزیع آن جلوگیری شد.
سردار محمدیان همچنین به پلمب ١٧ انبار نگهداری مواد محترقه و مواد اولیه ساخت آن اشاره کرد و گفت: تاکید پلیس بیش از اقدامات سلبی، نظارت بیشتر خاواده ها بر فرزندان و دور نگاهداشتن آنان از خطرات احتمالی قرارگیری در معرض مواد محترقه ای است که می توان آنان را به کام مرگ بکشاند.

  • نویسنده :
  • منبع :