19 دی: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضع غیر حرفه‌ای جان کربی در خصوص تبادل زندانیان، عصبانیت کاخ سفید از توافق پکن و نادیده انگاشته شدن آمریکا را به نمایش گذاشت.
وحید جلال زاده در واکنش به اظهارات هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: موضع غیر حرفه‌ای جان کربی در خصوص تبادل زندانیان بیش از آنکه حاوی حقیقت باشد، غافلگیری و عصبانیت کاخ سفید از توافق پکن و نادیده انگاشته شدن آمریکا را به نمایش گذاشت و اینکه راهبرد ایران در منطقه پیشتاز است.
بر اساس این گزارش،  امیرعبداللهیان روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به روند پیشرفت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: در روزهای اخیر در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به یک توافقی دست پیدا کردیم و اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.
وی افزود:ما این پرونده را یک موضوع کاملا انسانی می‌دانیم. ‌از مارس سال گذشته در این رابطه سندی میان ما و طرف آمریکایی به طور غیرمستقیم امضا و به تایید رسید. اما زمینه اجرای آن‌ اکنون فراهم شده و از نظر ما همه چیز آماده است و طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.
اما جان کربی در اظهاراتی این سخنان را تکذیب کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :