19 دی: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قرار بود سازمان صلیب سرخ یک دستگاه بیل باتلاقی که در کشور امارات مونتاژ می‌شود را برای عملیات تفحص در مکان‌های باتلاقی به ایران تقدیم کند که متاسفانه با کارشکنی شرکت انگلیسی GVC این اقدام عملی نشد.
سردار سیدمحمد باقرزاده روز سه‌شنبه در آیین استقبال از پیکرهای شهدای گمنام در مرز شلمچه افزود: انگلیس فقط به صورت شعاری مدعی حقوق بشر است؛ این کشور حتی مانع عملی شدن این شعار توسط سایر سازمان‌ها می‌شود.
وی با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی گفت: پیکرهای مطهر ۷۱ شهید دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی فکه شمالی و جنوبی، چم هندی و چم سری، شرهانی، جزایر مجنون، شرق دجله و شلمچه تفحص شده‌اند.
سردار باقر زاده افزود: این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر و بدر، کربلای پنج و تک دشمن در سال پایانی جنگ هستند که امروز از طریق مرز شلمچه به میهن بازگشتند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طی یک سال گذشته تا امروز پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید در کل محورهای عملیاتی برون مرزی تفحص شده‌اند و به طور کلی می‌توان گفت روزانه پیکر یک شهید در عملیات تفحص پیدا شده است.
وی با بیان اینکه شهدا در روزگار وانفسای جنگ به یاری انقلاب و کشور شتافتند و وظیفه و رسالت خود را به خوبی شناختند، افزود: شهدا برای امنیت و اقتدار کشور جان شیرین خود را فدا کردند و استقبال باشکوه مردم و مسئولان از پیکر مطهر شهدا نشانگر ایمان مردم است.
سردار باقرزاده اظهارکرد: این شهدا برای آرمان‌های مقدس خود و پاسداری از تمامیت ارضی کشور راهی جبهه‌ها شدند و به شهادت رسیدند.
اقشار مختلف مردم آبادان، خرمشهر، عشایر عرب منطقه و کاروان‌های راهیان نور در آیین استقبال از پیکرهای مطهر شهدا حضور داشتند.
مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتر خرمشهر در استان خوزستان و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :