19 دی: فرمانده پلیس راهور فراجا در رزمایش نوروزی ١٤٠٢ از آماده باش ۸۷ هزار نیروی این نهاد در ایام نوروز و راههای کشور خبر داد و گفت: امیدواریم امسال با کاهش ١٠ کیلومتری سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی و جاده ای شاهد کاهش تصادفات باشیم.
رزمایش نوروزی ۱۴۰۱ پلیس راهور به منظور سنجش آمادگی نهادهای مختلف مرتبط خدمات امنیتی در تعطیلات نوروزی امروز با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان راهداری، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس، رییس سازمان هلال احمر، آتش نشانی و سازمان امداد و نجات در دانشگاه افسری برگزار شد.
سردار کمال هادیانفر در این رزمایش اظهار کرد: ٨٧ هزار نفر از نیروهای پلیس راهور در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ در ٢٩٠ هزار کیلومتر و ١٤٠٠ شهر کشور به منظور رقم خودرن سفری آرام برای هم وطنان خدمت رسانی خواهند کرد.
وی افزود: از سال ١٤٠١ با سختی و چالش های خود در حوزه ترافیکی در ایام و اعیاد مختلف عبور کردیم و با تلاش همه دستگاهها کارنامه قابل قبولی از خود ارایه دادیم و باید برای این دستاورد از همه مردم نیز تشکر کرد. چون همراهی مردم با پلیس و خادمین خود باعث کاهش حوادث شد اما باز یکی از مسائل جدی ما تلفات جاده ای و تصادفات است که از دغدغه های مقام معظم رهبری هم بوده است.
فرمانده پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در راستای امنیت بیشتر سفر برای نوروز ١٤٠٢ از سه ماه قبل برنامه ریزی های لازم پیش بینی و چندین جلسه با حضور اعضای هیات دولت برگزار شد که نتایج حاکی از این است که همه دستگاهها آمادگی کامل برای مدیریت نوروز را دارند.
هادیانفر افزود: در نوروز گذشته بیش از ١١٠٠ کشته داشتیم که با وجود کاهش ١٧ درصدی باز هم نگران کننده بود.
وی با اشاره به اینکه ٦٠ درصد حوادث ما در ٣٠ کیلومتری ورودی شهرها بوده است، گفت: از مجموعه تلفات نوروز گذشته ٥٠ درصد به دلیل شدت حادثه در دم و نیمی نیز در حال انتقال و در طول درمان جان باختند.
وی تصریح کرد: سال گذشته ٣٥ درصد از حوادث ما ناشی از خستگی از راه بوده است و در این زمینه نیازمند توجه جدی هستیم که امسال با کاهش ١٠ کیلومتری سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی و جاده ای شاهد کاهش تصادفات باشیم.
هادیان فر همچنین از آماده باش ٦٧ فروند بالگرد نیز در این ایام خبر داد و گفت: طرح نوروز امسال با شعار «نشاط بهاری، امنیت در سفر و پرهیز از خطر» برگزار خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :