19 دی: مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: درنای سفید بلژیکی پس از ۴۸ ساعت تلاش جهت حفظ آرامش و سلامت این پرنده، در روستای تازه‌آباد سلمانشهر زنده‌گیری شد.

به گزارش سازمان محیط‌زیست، عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران گفت: درنای سفید بلژیکی پس از ۴۸ ساعت تلاش برای حفظ آرامش و سلامت این پرنده، در روستای تازه‌آباد سلمانشهر زنده‌گیری شد.
وی افزود: «رویا» به همراه «امید» که برای مواجه نشدن با فصل گرم سال به سیبری مهاجرت خود را از مازندران آغاز کرده بود پس از طی ۱۵۰ کیلومتر مسافت برای رفع خستگی و ارتزاق در شالیزار‌های روستای تازه آباد سلمانشهر فرود آمد و از ادامه همراهی با «امید» درنای سیبری بازماند.
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران گفت: «رویا» در این منطقه به مدت دو روز سرگردان شده بود که اقدام لازم برای حفاظت از این پرنده زیبا و نادر انجام گرفت و مأموران حفاظت از محیط‌زیست استان و شهرستان عباس‌آباد تلاش کردند ضمن تأمین امنیت و ایجاد فضای آرام این پرنده زنده‌گیری شود.
کاویان خاطرنشان کرد: «رویا»در صحت و سلامت به سر می‌برد و تمامی واکنش‌های این پرنده طبیعی است و براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی طی مکاتبات با بنیاد بین‌المللی درنا و مرکز تکثیر حفاظت درنا‌ها در بلژیک که محل پرورش «رویا»است برنامه‌های بعدی اعلام و انجام خواهد شد.
 «رویا» درنای ماده‌ای است که سازمان حفاظت محیط زیست به منظور همراهی با «امید» و به منظور احیای کریدور پروازی ایران از بلژیک به تالاب فریدونکنار آورده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :