19 دی: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به بهانه پیام نوروزی ادعاهای مداخله جویانه ضد ایرانی خود را تکرار کرد و مدعی حمایت از مردم ایران شد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی به مناسبت فرار رسیدن عید نوروز گفت: نوروز نماد تولد دوباره است، فرصتی است برای گذراندن وقت با خانواده و دوستان در کنار سفره هفت‌سین و به اشتراک گذاشتن آرزوهای سال پیش رو، نوروز همچنین فرصتی است برای تأمل در سالی که گذشت.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاها و مداخله جویی هایش افزود: سالی که گذشت مخصوصاً برای بسیاری از کسانی که نوروز را جشن می گیرند سخت بوده است، مردم ایران با یک سرکوب بیرحمانه توسط جمهوری اسلامی مواجه شدند، بسیاری از خانواده ها با جای خالی عزیزانشان سر سفره نوروزی خود روبرو هستند، زیرا دوستان و اعضای خانواده توسط مقامات ایرانی کشته یا بازداشت شده‌اند.
بلینکن سپس مدعی شد: به مناسبت نوروز، ما تعهد خود را تکرار می‌کنیم، ایالات متحده به دفاع از حقوق بشر و حمایت از شما در حالی که به دنبال آینده‌ای روشن هستید،ادامه خواهد داد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: نوروز و پیام مثبت آن برای تجدید قوا از بسیاری از مرزهای فرهنگی، زبانی و سیاسی عبور می‌کند. هر جا که جشن می گیرید، امیدواریم با فرا رسیدن سال نو شاد و سربلند باشید. نوروز پیروز، نوروز مبارک.
بلینکن که عکسی از خود بر سر سفره هفت سین وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده بود، رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز در کنار همان سفره هفت سین بصورت جداگانه، عکسی گرفته و نوشته است: نوروز را به همه تبریک می‌گویم، امیدوارم امسال پر از نور و خوشبختی باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :