19 دی: مدیرکل نظارت و ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی، از شناسایی ۲۹۷ مداخله گر در امر درمان خبر داد.

شیرین شجاعی، درباره مداخله افراد سودجو مثل آرایشگران در امور درمانی، افزود: چند سال است که برخی افراد سودجو که هیچکدام از آنها دوره‌های آموزشی-پزشکی که زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود را نگذرانده اند با هزینه‌های بسیار کم به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
وی گفت: هرگونه اقدام درمانی و تزریقی از تزریق سرم و آمپول گرفته تا تزریق ژل و بوتاکس باید توسط افراد مورد اطمینان مانند پزشکان متخصص انجام شود زیرا پزشکان متخصص با بافت‌های بدن آشنا هستند و هر اقدامی که منجر به مخاطره انداختن نواحی بدن شود می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد، بنابراین هرگونه فعالیت این چنینی که توسط افراد غیرپزشک انجام شود تخلف است.
شجاعی اضافه کرد: بیماری‌های ایدز و هپاتیت از بیماری‌هایی هستند که به راحتی این افراد می‌توانند به انسان منتقل کنند.
مدیر کل نظارت و ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم نباید به افراد غیر کادر درمان اطمینان کنند زیرا در نهایت خود آنها هستند که از این موضوع آسیب می‌بینند.
وی گفت: مردم می‌توانند از طریق ورود به سایت نظام پزشکی کشور نام و نام خانوادگی پزشکان مورد تائید سازمان را جستجو کرده و اعمال زیبایی خود را دریافت کنند.
شجاعی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی از مهر ۱۴۰۱ تا کنون حدود ۲۹۷ مداخله گر در امر درمان را شناسایی کرده است.
وی بیان داشت: اسامی تمامی افراد متخلف در امر درمان مثل آرایشگرها به معاون درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات استان‌ها ارسال شده است.
شجاعی از مردم تقاضا کرد برای سلامتی خود و خانواده به افراد فاقد صلاحیت و غیر حرفه‌ای برای امر درمان مراجعه نکنند.

  • نویسنده :
  • منبع :