19 دی: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش به صورت تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی صریح و شفاف از تبریک سال نو همتای اتریشی خود تشکر کرد. وی در ادامه با اشاره به اهمیت دیپلماسی و گفت‌وگو، از هرگونه ابتکار سازنده اتریش در مسیر درک درست تحولات استقبال کرد. 
امیر عبداللهیان از میزبانی اتریش در جریان گفت‌وگو برای لغو تحریم ها، تشکر کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درخصوص مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اتریش با یادآوری زمینه های همکاری‌ ازجمله در حوزه های پزشکی و دارویی، خواستار توسعه هر چه بیشتر این همکاری‌ها شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیرامون تحولات اوکراین ضمن ابراز امیدواری به تسریع در فرایند پایان جنگ خاطرنشان ساخت همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح فرمودند جمهوری اسلامی ایران حضور در جنگ اوکراین را قاطعانه رد می کند.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود بارها از مقامات اوکراین خواسته‌ایم که مستندات متقن خود را برای ادعای مطرح مبنی بر ادعای وجود پهپاد ایران در جنگ ارائه کنند.
وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت‌وگو فرارسیدن عید نوروز را به مردم و دولت ایران تبریک گفت. 
وی ضمن استقبال از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان، آن را گامی برای کاهش تنش در منطقه دانست.  
الکساندر شالنبرگ همچنین با اظهار تاسف از شرایط ایجاد شده در روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپا، ابراز امیدواری کرد با رفع موانع، پویایی و تحرک مثبتی در روابط ایران و اروپا ایجاد شود.
در این گفت‌وگوی تلفنی موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :