19 دی: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد نسبت به افزایش ارتفاع امواج از فردا دوشنبه ۷ فروردین تا ظهر جمعه ۱۱ فروردین خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از فردا دوشنبه ۷ فروردین تا ظهر جمعه ۱۱ فروردین خبر داد.
در همین راستا مخاطره افزایش سرعت وزش باد در تنگه هرمز (باد جنوب شرقی) افزایش ارتفاع امواج تا یک و نیم متر در روز دوشنبه ۷ فروردین و نیز افزایش سرعت وزش باد در سواحل و فراسواحل استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلووچستان ،افزایش ارتفاع امواج تا یک و نیم متر در سواحل و تا دو متر در فراسواحل از سه‌شنبه ۸ فروردین تا جمعه ۱۱ فروردین پیش بینی می‌شود.
منطقه اثر سامانه یاد شده روز دوشنبه ۷ فروردین در تنگه هرمز، سه‌شنبه ۸ فروردین در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، چهارشنبه ۹ فروردین و پنجشنبه ۱۰ فروردین در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جمعه ۱۱ فروردین در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان و شرق دریای عمان است.
احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل اثرات مخاطرات یاد شده است و از این رو سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل توصیه کرده است.
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
  • نویسنده :
  • منبع :