19 دی: دادستان تهران از صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال به اتهام اخلال در نظام تولیدی کشور خبر داد و گفت: مدیران این شرکت خارج از عرضه بورسی کالا را به فروش می‌رساندند.

علی صالحی، دادستان تهران از صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال به اتهام اخلال در نظام تولیدی کشور خبر داد و اظهار کرد: مدیران پتروشیمی رجال، محصولات مورد نیاز کارخانه‌ها را در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از ساختار بورس کالا و بر خلاف دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی به فروش رساندند که اتهام آن‌ها اخلال کلان در نظام تولیدی از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به میزان ۱۲۸ هزار و و ۹۰۰ تن مواد پتروشیمی را به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال است.
دادستان تهران افزود: این پرونده سه متهم دارد که با اطلاع قبلی و اشراف بر وضعیت بازار، برخلاف دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به عرضه مواد اولیه خارج از شبکه بورس اقدام کردند و از این طریق مبالغ سرشاری به صورت نامشروع از فروش غیرقانونی به دست آوردند.
وی با اشاره به اسناد و مدارک این پرونده، تصریح کرد: در سال ۹۷ بازار داخلی به یکباره با کمبود مواد اولیه پتروشیمی رو به رو و قیمت طیف وسیعی از کالاها از جمله خودرو، ظروف یکبار مصرف، بسته بندی کالا، وسایل آزمایشگاهی و پزشکی و مواد ساختمانی که خوراک اولیه شأن مواد پتروشیمی بود افزایش یافت.
صالحی بیان کرد: مدیران این شرکت قراردادهای بلند مدتی با مشتریان انعقاد می‌کردند و بر اساس این قراردادها خارج از عرضه بورسی کالا را به فروش می‌رساندند و این در حالی است که این شرکت مطابق دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی ملزم به ارائه محصولات پتروشیمی در بورس بوده اند، ولی متأسفانه خارج از سامانه، محصولات خود را به فروش رساندند.

  • نویسنده :
  • منبع :