سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۶۹ مورخه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با عنوان «لزوم برکناری وزیر آموزش و پرورش» به قلم مرتضی داستانی بدین شرح است:

پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان، امسال داستان متفاوتی به وجود آورد و به شکل بی‌سابقه آشفتگی و بی‌نظمی ایجاد شد و برخلاف سایر دستگاه‌ها که خیلی زود حقوق خود را به همراه مزایا و پاداش‌های عالی (که اخبار زیادی از آن نقل شده)، حقوق معلمان عزیز و زحمت‌کش حتی در روز 29 اسفند نیز واریز نشد و جامعه فرهنگیان را مستأصل کرده و خشم عمومی آنها به گونه‌ای شد که برخی از معلمان درب برخی از ادارات آموزش و پروش را گل گرفتند.
در این ارتباط تسنیم، خبرگزاری حامی دولت نوشت: با توجه به وضعیت غیرقابل توجیه و افتضاح پرداخت حقوق فرهنگیان در اسفندماه، عدم پرداخت مطالبات مربوط به رتبه‌بندی، عدم پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس و ... که نارضایتی شدید فرهنگیان را در پی داشته است، شخص وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگوی این وضعیت نابسامان و تضییع شدید حقوق فرهنگیان باشد و در صورت ناتوانی شخص وزیر در سامان دادن، تأمین و پرداخت حداقلی مطالبات به حق فرهنگیان عزیز کشورمان، باید از مقام خود به عنوان سکاندار این وزارتخانه بزرگ، استعفا دهد تا که شاید با آمدن وزیری توانمند، بخشی از این مطالبات به حق فرهنگیان، تأمین و پرداخت شود.
اعتراضات باعث شد که رئیس جمهور و مقامات عالی دولت به جهت عدم ایجاد بحران ورود نمایند و سریعاً در شب عید و ساعات پایانی سال بخشی از حقوق و در نیمه‌های شب و دمادم صبح روز اول سال 1402، بخشی دیگر از حقوق فرهنگیان واریز شود و متعاقب آن رئیس جمهور دستور رسیدگی ویژه و سریع و علت یابی تأخیر در این مسئله را صادر کند.
به دنبال دستور رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران اعلام کرد: کوتاهی و نحوه اقدام وزارت آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.
پیش آر این روزنامه اصولگرای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عملکرد دولت رئیسی نوشت: «طول عمر دولت رئیسی هنوز به نیمه راه نرسیده، کژ کارکردهای موجود سبب شده تا تصویری از یک تیم شکست خورده در اذهان عمومی بازنمایی و تداعی شود.
چنین تصویری برای تغییر، نیاز به تعویض برخی از اعضا و آوردن چهره‌هایی دارد تا بتواند با اصلاحات اساسی در حوزه‌های مختلف، بخشی از گل‌های خورده را جبران کرده، مانع از ثبت یک شکست سنگین شود».
به نظر می‌رسد نوبتی هم که باشد این بار نوبت یوسف نوری است تا به سبک و سیاق اسلاف و پیشینیان خود یعنی فانی و بطحایی، عذری را بهانه کرده، زودتر از بقیه با پاستور خداحافظی کند.
حسین صالحی یکی از خیرین مدرسه ساز در صدای معلم نوشته بود: آقای وزیر... سوار شدن بر توسن ناآرام وزارت با هر تفکری، بدون برنامه، بدون استفاده از دیدگاه‌های صاحب نظران، کم توجهی و یا بی‌توجهی به توصیه عالمان تعلیم و تربیت، خیانت به آینده فرهنگ است.
جناب وزیر!...در سایه خدمت، سوگوارانه به مراسم نابودی آموزش و پرورش نشسته‌اید؟ از این توسن چموش پیاده شوید که عین ثواب است!
محمد خوش‌چهره، نماینده اصولگرای ادوار مجلس هم گفته بود: مدیر یک مدرسه را وزیر کرده‌اید. آن‌هم در جایی که باید سیاستگذاری شود و خط مشی‌ها مشخص شود، این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش رها شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :