19 دی: رسانه‌های آمریکا یکشنبه شب گزارش دادند شمار کشته‌شدگان طوفان و گردباد شدید در جنوب، غرب میانه و شمال شرق این کشور به دستکم ۳۲ نفر رسیده است و ده‌ها زخمی نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.
به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان در حال بررسی کامل میزان خسارت‌ها هستیم. خانواده‌هایی را می‌شناسیم که در سوگ عزیزان خود نشسته و منتظر شنیدن خبرهایی درباره افراد دیگری هستند که برای حفظ جانشان می‌جنگند.
بایدن پیش از این در برخی مناطق وضعیت اضطراری اعلام کرده و منابع فدرال را برای امدادرسانی و ارسال کمک‌های مالی در دسترس آنها قرار داده بود.
سارا هاکبی سندرز فرماندار ایالت آرکانزاس نیز که تاکنون پنج کشته را شناسایی کرده است، وضعیت اضطراری اعلام و گارد ملی را برای امدادرسانی فعال کرده است.
به نوشته آسوشیتدپرس، طوفان یازده ایالت را در نوردیده و خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری را تخریب کرده و درختان را از جا کنده است.
دلاور، تنسی، ایندیانا، ایلینوی، آرکانزاس، آلاباما، تنسی، آلاباما، آیووا و می‌سی‌سی‌پی از جمله ایالت‌های هستند که تحت تاثیر طوفان و گردباد قرار گرفته‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :