19 دی: برادر حاج احمد متوسلیان گفت: برخی اظهارات در رسانه‌ها بدون سند و مدرک و بدون بررسی مطرح می‌شود، اما بدانید آسیب‌های این اظهارات به جامعه و خانواده ما و مخصوصا مادر ما خیلی جدی است. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به بهترین شکل و با بررسی و دقت کافی و لازم باشد.
امیر متوسلیان برادر حاج احمد متوسلیان در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اظهارات مطرح شده طی روزهای اخیر در مورد سرنوشت برادر خود عنوان کرد: چند روز پیش همشیره تماس گرفتند که از دفتر سردار سلامی تماس گرفته‌اند برای دیدار نوروزی با مادر و گفتند که هماهنگ می‌کنیم. بعد هم ساعت 15 روز جمعه تماس گرفتند که ما در حال آمدن به منزل مادر هستیم.
وی افزود: مادر به دلیل آنکه بر اثر کهولت سن شنوایی‌شان تقلیل پیدا کرده معمولا این دیدارها را نمی‌پذیرند ما هم نمی‌پذیریم اما به هر حال سردار سلامی به عنوان فرمانده سپاه تشریف آوردند در منزل هم همشیره و مادر بودند. در این دیدار هم جویای احوال مادر بودند و در حین صحبت‌هایشان هم گویا یک بار از واژه شهید با پسوند جاویدالاثر استفاده کردند و دیگر صحبت دیگری نبود. اما فردا صبح آن روز دوستان با من تماس گرفتند و من دیدم دائم برای من پیام تسلیت و تبریک می‌فرستند. یک عده شهادت را تبریک و یک عده تسلیت می‌گفتند.
متوسلیان یادآور شد: من تهران نبودم، پیگیر موضوع شدم و دیدم که می‌گویند بعد از دیدار سردار سلامی گفته شده مراسم تشییع پیکیر این شهیدان قرار است در سالروز اسارت این عزیزان یعنی 14 تیر صورت بگیرد. این اتفاق سالیان پیش وقتی پدر ما در قید حیات بودند رخ داد و از حاج آقا آزمایش دی ان ای گرفتند دلیلش هم این بود که سمیر جعجع در دادگاهی قرار گرفته بود که یکی از پرونده‌های آن مربوط به 4 دیپلمات ایرانی بود همان موقع او اعلام کرده بود من این افراد را به محض دستگیری شهید کردم و در فلان نقطه آنها را خاک کردم. دی ان ای را که گرفتند با اجساد آن مکان تطابق دادند و متوجه شدند که هیچ کدام از این 4 دیپلمات نیستند و این فرضیه منتفی شد.
وی ادامه داد: بعد از این اظهارات اخیر من بلافاصله شروع کردم به تماس گرفتن. هم با دفتر سردار سلامی هم با دفتر سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت رسول تماس گرفتم تا این موضوع را پیگیری کنم. سردار حسن زاده که من بسیار به ایشان ارادت دارم گفتند من بعید می‌دانم چنین چیزی باشد. در عین حال فرمودند که امروز صبح اول وقت با سردار سلامی جلسه دارند من هم صبح به ایشان پیام دادم که نتیجه جلسه را به بنده بفرمایید گفتند که این قضیه تکذیب شده است.
برادر حاج احمد متوسلیان گفت: البته این تکذیبیه به نوعی از سوی سخنگوی سپاه هم به اطلاع عموم رسید.  اما می خواهم بگویم که در این دیدار نوروزی چند نفری همراه سردار عزیز ما سردار سلامی بودند. این گزارش از همین دیدار آمده است امروز دوستی به من می‌گفت شاید این نظر قلبی کسی بوده که آن را نقل کرده است. من گفتم کسی نباید نظر قلبی خود را رسانه‌ای کند. گفتنِ این حرف که تشییع پیکر حاج احمد در سالروز اسارت ایشان صورت می‌گیرد یک پایه محکم باید داشته باشد
وی ادامه داد: یک مقام مسئولی در سال 95 اعلام کرد بر اساس مدارک و اسناد اطلاعاتی این 4 نفر زنده هستند و اسامی را هم اعلام کردند بعد از چندین بار تماس با ایشان علت این اظهارنظر را جویا شدم گفتند این آرزوی قلبی ما است. گفتم آرزوی قلبی‌تان را کنار بگذارید و با واقعیت‌ها زندگی کنید. شما که این اظهارات را مطرح می‌کنید تن مادر ما را می‌لرزانید و چشم انتظاری او را صدچندان می‌کنید و نباید این آرزوی قلبی را به این شکل رسانه‌ای کنید.
متوسلیان عنوان کرد: از آن افراد پدر و مادر همگی فوت شده‌اند و فقط مادر بنده در قید حیات است. یک حرکت غیرمنطقی و غیراصولی از روی احساسات و عواطف باعث می‌شود مردمی که به این عزیزان وابستگی اخلاقی و احساسی دارند به تلاطم بیفتند و جویای ماجرا می‌شوند. برخی از ما پرسیدند مگر دوباره آمده‌اند آزمایش دی ان ای گرفته‌اند؟ مگر پیکری پیدا شده است؟
وی خاطرنشان کرد: یک فردی هم که به عنوان یک خبرنگار پیگیر این مساله بوده یک روزی آمد مدعی شد من با سردار سلیمانی صحبت کردم ایشان گفتند ما پیکرها را آوردیم و پیکرها در تهران است. در حالیکه من خودم با شهید سردار سلیمانی در فرودگاه مهرآباد وقتی با خانواده از مشهد می‌آمدند صحبت کردم ایشان گفتند همانطور که آیت‌الله بهجت فرمودند حاج احمد آقا ان‌شاالله ذخیره است و برمی‌گردد. برخی اظهارات در رسانه‌ها بدون سند و مدرک و بدون بررسی مطرح می‌شود، اما بدانید آسیب‌های این اظهارات به جامعه و خانواده ما و مخصوصا مادر ما خیلی جدی است. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به بهترین شکل و با بررسی و دقت کافی و لازم باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :