19 دی: وزیر راه و شهرسازی از ثبت 440 میلیون تردد مسافران بین استانی در تعطیلات نوروزی امسال در جاده های کشور خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از ابتدای تعطیلات تا کنون 440 میلیون تردد بین استانی در کشور ثبت شده است.
به گفته وی گرچه میزان ترددها نسبت به سال قبل 1 درصد رشد داشته، اما میزان تلفات حوادث جاده ای در این مدت 22 درصد کاهش یافته است.
بذرپاش همچنین در مورد تردد با شبکه ریلی کشور نیز گفت: 1.6 میلیون تردد با استفاده از شبکه ریلی کشور در این مدت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 30 درصد برخوردار شده است.
وزیر راه و شهرسازی در مورد تردد هوایی نیز گفت: در این مدت 2.6 میلیون مسافر از طریق هواپیما در سفرهای داخلی و خارجی جابه جا شدند که از رشد 20 درصدی برخوردار شده است.
بذرپاش در مورد سفرهای دریایی نیز گفت: در این مدت 6.2 میلیون جابه جایی مسافر با تردد دریایی صورت گرفته و 600 هزار دستگاه خودرو مسافران نیز با شناورها به جزایر کشور و سواحل منتقل شده اند.
وزیر راه و شهرسازی در مورد اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها برای کاهش تصادفات نیز گفت: سال قبل 350 نقطه حادثه خیز در جاده ای کشور اصلاح شد و قرار است تا پایان دولت کنونی 870 نقطه حادثه خیز دیگر نیز با روشهایی مانند احداث زیرگذر، نصب علائم، احداث پل، روگذر و سایر اقدامات اصلاح شود.

  • نویسنده :
  • منبع :