سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۷۰ مورخه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با عنوان «لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت» به قلم مرتضی داستانی بدین شرح است:

در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروز وزیر آموزش و پرورش را استعفایش دادند تا ضعیف‌ترین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب با موافقت رئیس جمهور غزل خداحافظی را با آموزش و پرورش بخواند
البته نوری تنها وزیر ضعیف دولت که بایستی تغییر می‌کرد، نبود. از او جلوتر و واجب‌تر نیز افرادی وجود دارند که به گونه‌ای عمل کرده‌اند که خیلی از اصولگرایان روی دفاع کردن از دولت رئیسی را ندارند. و برای اینکه بتوانند دولت را کارآمد کنند و نظر مردم را در این مدت باقی مانده از دوره اول رئیسی به سمت او جلب کنند، چند ماهی است که بر لزوم تغییر برخی وزرای کابینه تأکید می‌کنند. گرچه برخی صاحب‌نظران ضعف دولت را بیشتر ناشی از ضعف رئیس دولت می‌دانند ولی این اصولگرایان معتقدند اگر وزرای کابینه اصلاح شود ضعف‌هایی رئیسی هم جبران خواهد شد.
از آنجا که مهمترین مشکل کشور مهار تورم و جلوگیری از گرانی ارز در کشور است و زندگی مردم به شدت سخت و دشوار شده است و وزیر اقتصاد دارایی به همراه تیم اقتصادی دولت در این مدت نشان داده‌اند که راننده خوبی برای سیستم اقتصادی کشور نیستد و در این مدت کشور را به سمت سقوط و تباهی کشانده‌اند بی‌تردید اولویت اول تغییر باید باشند.
در همین ارتباط سیدکاظم دلخوش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اگر دولت می‌خواهد مسئله ارز، اقتصاد، برنامه و بودجه و مشکلات گرانی‌ها را حل کند باید تیم اقتصادی خود را تقویت کرده و از نیروهای قوی‌تری استفاده کند.
فدا حسین مالکی نماینده مجلس شورای اسلامی هم ناکید کرد: برخی از دولتمردان نشان دادند مرد این‌که مشکلات معیشتی مردم، گرانی و تورم و بخشی از مسائل اقتصادی را در حوزه کاری خودشان در وزارت‌خانه‌هایشان بتوانند حل کنند نیستند و قطعاً آقای رئیسی توجه خواهند داشت برخی تغییرات باید به وجود بیاید تا مردم احساس کنند آقای رئیس‌جمهور به امور توجه دارند.
در ضمن رهبر انقلاب امسال را سال مهار تورم و افزایش تولید نامگذاری و بر گشایش مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرده‌اند. اگر دولت می‌خواهد حرف رهبری روی زمین نماند به جای همایش و دستورات تکراری، خانه تکانی کرده و با استفاده از افراد کاردان و کارآزموده، نگاه‌ها را به دولت تغییر دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :