19 دی: نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد راکد و نیمه فعال احیا شد که در سال جاری این تعداد به ۸ هزار واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی نهضت احیای واحدهای اقتصادی، سید امیرحسین مدنی، نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی به احیای چند هزار واحد تعطیل و نیمه فعال گفت: برنامه ما برای سال جدید احیای ۸ هزار واحد دیگر است که مجموعاً در دو سال بتوانیم حدود ۱۲ هزار واحد را احیا کنیم.
وی افزود این احیاها در شرکت‌های دانش بنیان، صنعتی و تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی به وسیله نهادهای مختلف مثل صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرک‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بنیاد برکت، بسیج، صندوقهای سرمایه گذاری خصوصی و بخش خصوصی با حمایت نهضت احیای واحدهای اقتصادی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند بحث سرمایه گذاری در بخش صنعت و اقتصاد است، افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای این منظور، احیای واحدها و سرمایه‌های غیرفعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف کشور است.
مدنی اضافه کرد: در کشور تعداد بسیار بالایی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد که بخشی از آن‌ها با سرمایه‌های اندکی احیا می‌شد. در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شد و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شد.

  • نویسنده :
  • منبع :