19 دی: روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط امروز خبر دیدار روز پنج‌شنبه وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در پکن را بازتاب داد.

روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی به بازتاب خبر نخستین دیدار رسمی وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی طی هفت سال اخیر، که قرار است در پکن برگزار شود، پرداخت.

در این گزارش آمده است: «فیصل بن‌فرحان» و «حسین امیرعبداللهیان» وزرای خارجه ایران و عربستان توافق کردند که فردا پنج‌شنبه ششم آوریل نشستی را در پکن برگزار کنند.

الشرق‌الاوسط در ادامه نوشت: علت انتخاب پکن برای میزبانی این نشست این است که مقامات چین، اقدام به تسهیل مسیر رسیدن به توافق اخیر میان تهران و ریاض کردند.

یک منبع سعودی در ریاض که نامش فاش نشده در این باره به الشرق‌الاوسط گفت: تصمیم برگزاری این نشست در پکن، در راستای ادامه روند نقش‌آفرینی مثبت چین در توافق میان ایران و عربستان سعودی اتخاذ شده است.

این منبع سعودی در ادامه گفت: ازسرگیری رسمی روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان و بررسی ساز و کارهای تبادل سفرا میان دو کشور از اصلی‌ترین موضوعات دیدار بن‌فرحان و امیرعبداللهیان خواهد بود.

گفتنی است ایران و عربستان سعودی در روز دهم مارس گذشته در توافقی که در پکن انجام شد، از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور خبر دادند. بر این اساس قرار است طی هفته‌های آینده سفارت خانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در دو کشور بار دیگر بازگشایی شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :